Kuta en Legian gaan naadloos in elkaar over. Van je hotel in Legian kan je met gemak naar het centrum van Kuta lopen, of als je een luie bui hebt een taxi nemen voor een euro. Het strand is voor Kuta en Legian gelijk (en dat is heel breed en wit strand), alleen in het zuiden/oosten van Kuta loopt het taps toe (richting Tuban/vliegveld). Over vuiligheid hoef je je denk ik geen zorgen te maken; na een vernietigend artikel in – ik dacht – de Times, heeft de overheid besloten middels een grote schoonmaakoperatie het hele strand schoon te maken (dat was een week of 2 geleden).
Ik weet niet wat je budget is, maar de echte ‘strandhotels’ zitten meer in Legian en Tuban, deze worden door een looppad gescheiden van het publieke strand, waar je bedjes kan huren of gewoon met je handdoek in het zand kan ploffen. In Kuta zelf zitten over het algemeen wat kleinere boetiekhotels en hostels e.d., voor het strand loopt hier een redelijk drukke autoweg.
Gisteren waren we op Kuta en ik vond het verschrikkelijk druk en ik was in front of the hardrockhotel. Morgen gaan we (famliy met 2 kids 10 en 11 jaar) naar Legian.
Mijn kinderen vinden Sanur super saai, omdat er geen leuke golven zijn om in te spelen, dus toch naar de andere zijde moeten wij.
Ik ben nog op zoek naar een leuk plekje, waar de kids kunnen spelen in de zee en wij relaxed kunnen liggen/zitten op een bedje. (Dit heb ik in het beginstukje van Kuta voor zover mijn oog rijkt niet kunnen ontdekken)
Dus als iemand nog een leuk stekje kent.
Dan hoor ik het graag.
Kan je daar ook heen zonder dat je gast bent bij die hotels, want bij het hard rock cafe werden we weggestuurd omdat we geen sleutel konden laten zien en zelfs niet als we betaalden mochten de kids niet in het zwembad. En daar sta je dan wel even te kijken. Is dit nu het nieuwe Kuta.
En bij Kartika Plaza heb je toch niet heel veel zandstrand?
Bijna elk hotel heeft een zwembad, je kan toch ook naar het bad van je eigen hotel?
Ik heb nooit bij Kartika Plaza op het strand gelegen, ik weet niet precies hoe breed het is. Maar er zijn wel bedjes, daar stuitte ik op tijdens een strandwandeling
Dat het druk is maakt voor mij niet veel uit. Wat ik belangrijk vind is dat de zee mooi is waar je kan zwemmen en schoon. Denk toch dat ik kuta zal uitproberen, mocht het niet bevallen verkas ik dan wel naar Legian :). Trouwens is de zee bij Legian mooier en schoner dan in Kuta?
Het ligt echt maar een kilometer van elkaar verwijderd, dus de zee is in beide plaatsen exact het zelfde. Als je vanaf de zee kijkt naar Kuta dan begint aan de rechterzijde van Kuta het strand en dat loopt helemaal naar links door langs Legian en Seminyak. Het is overal een breed, wit zandstrand met een flinke branding (je kan er prima leren surfen bijvoorbeeld). Als het puur om de zee en het strand gaat, maakt het helemaal niets uit of je in Legian of Kuta zit, alleen in Tuban (rechts van Kuta, vanaf zee gezien) is een smaller/geen strand.
Neem ook een keer taxi nog verder naar het zuiden, daar heb je bij Uluwatu in de buurt prachtige baaien zoals ‘Dreamland’ met witte stranden en een wilde branding (ook daar zit je uiteraard niet in je uppie, maar dat heeft als voordeel dat ze er ook strandtentjes gebouwd hebben). :chin:
Toch is het wel uitkijken met de golven in Kuta… want regelmatig verdrinken er surfers en zwemmers door de sterke stroming. Ook toen wij er waren was er een Aussie overleden… Dus doe voorzichtig!
Het strand in Kuta en Legian is openbaar gebied. NIEMAND kan je daar wegsturen.
Als hotels vol-bezet zijn, dan worden er geen dag-gasten voor zwembad gebruik o.i.d. geaccepteerd. Da’s geen “nieuw Kuta” maar al jaren zo, en niet alleen daar.
Ik vergelijk ook alles met 20 jaar geleden. Moet ik ook maar niet meer doen. Gisteren zijn we op het strand bij Legian Beach Hotel geweest, en iedereen vond het leuk!
Nu op naar een weekje Lovina!