Ik ben nu aan het kijken waar ik de 1e 2 nachten van mijn reis naar toe ga, maar ik hoor verschillende verhalen, de 1 zegt kuta en de ander Semyniak, kunnen jullie mij zeggen wat leuk is?
En zijn er nog meer mensen die begin juli naar Bali gaan? En met iemand willen reizen?
TNX
Groetjes Marloes
Ook hier zal de een zeggen dat Kuta leuker is, terwijl de ander Semyniak leuker vindt lol2
Waar houd je van? Kuta is meer in trek voor het surfen en uitgaan, en Seminiak heeft een wat hoger juppen-gehalte en is wat duurder. Ik vind Kuta gezelliger, maar dan verblijf ik bij voorkeur niet aan de Jl Legian met alle disco’s of aan de Jl Pantai Kuta (= uitzicht op zee, maar DRUK).
Dan zal ik mijn vraag anders stellen, wat adviseer je kuta of seminyak en wat zijn de voor en nadelen van beide plaatsen.
En dan daar nog bij, tips voor leuke goedkopere hotels?
Groeten Marloes
Zoals ik hierboven al schreef, IK vind Kuta leuker.
Reden daarvoor is dat ik Seminyak heel opgeklopt en nep vind, de gemiddelde leeftijd net wat hoger ligt dan in Kuta, en ik de spontaniteit mis.
Kuta is een feeststad, wat ik overigens tevens een nadeel vind. De drukte van Jl Legian en Jl Pantai Kuta ontwijk ik zoveel mogelijk, en het strand en de surfers interesseren me niet zo. Al is het soms wel lekker om een uurtje op het strand te hangen.
Hoofdreden voor mij om naar Kuta te gaan zijn de vrienden van me die er wonen of werken. Ik ken er de weg, en weet ook plekken te vinden waar bijna geen touristen komen. Die plekken vind ik leuk!
Hotels: als je weinig geld hebt, kun je Ayu Beach inn besteden. Wil je iets schoners, dan is AP inn een aanrader, kamers vanaf 150,000 rp ofzo. Dit hotel is de laatste tijd echter ook in trek bij de Zweden, en soms zijn die net te prominent aanwezig. In dat geval is uitwijken naar de Masa inn aan de overkant een optie, maar deze is net wat duurder.
ik ben in 2007 in kuta geweest en persoonlijk heb ik het 4 dagen erg naar mn zin gehad, veel live muziek, niet van die drukke stranden
Hallo,
Het is heel persoonlijk zoals Jenny al aangeeft. Ik vind Kuta niets te druk en teveel van het feesten. Seminyak is rustiger en inderdaad ook veel accomodatie die goed aan de prijs is. Ik zit zelf vanaf eind mei even een paar dagen in Legian dit omdat ik veel dingen moet regelen en dat kan daar net even wat makkelijker. Daarna ga ik naar de Gili Island en kom weer terug en verblijf dan in Sanur. Ik weet niet hoe Sanur is maar volgens mij is dat ook vrij rustig. Ik heb alleen in Seminyak gezeten maar dan in de Bali Dream Villa dat ligt niet bij het strand maar binnen in de wijk van Seminyak. Ik ben in Bali en Legian geweest en vond het druk.
Ik verbleef in 2003 in Kuta, in 2004 in Legian en 2008 in seminyak en net als moira1309 ook in the bali dream villa’s wat ze ook wel het plaatsje kerobokan noemen. (ligt op de rand)
Wij hebben het in alle 3 de plaatsen erg naar ons zin gehad en weinig last gehad van de drukte. Het grenst trouwens allemaal aan elkaar en in een paar minuten ben je van het ene plaatsje in het andere. Wij gaan a.s zondag voor het eerst naar Sanur en kijken of dit ons ook bevalt.
Kuta vind ik zelf persoonlijk het het “Lloret van Bali”, extreem toeristisch, daar moet je dus tegen kunnen. Surfen is er wel echt geweldig!
Sanur is wat rustiger, wat meer lay back, maar wel minder mooie standen.
Ik heb het idee dat Seminyak meer voor gezinnen is, en Kuta meer voor jongeren. Ik reis alleen, dus is Kuta dan beter?
GRoeten Marloes
De vraag is: wat wil jij en wat voor persoon ben jij?
Ga je erg graag uit en zoek je dat ook in een stad: Kuta
Hou je niet zo van het über toeristische: geen Kuta