Sanur of Seminyak?

Wij gaan in maart 2 weken naar Bali en we hebben alleen de tickets nog maar geboekt. Nu verder zoeken voor accomodatie maar we komen er niet uit wat de voor- en nadelen zijn van Sanur en Seminyak. We houden niet van super drukte maar wel gezelligheid, zijn geen watersport beoefenaars maar genieten wel van strand, zijn 50+ en houden van gezellige eettentjes. Verder zien we ons verblijf als uitvalsbasis voor excursies! We hebben als hotel Agung village in Seminyak op het oog maar voor we definitief willen boeken hopen we meer van de ervaringen van anderen te horen. Ik ben benieuwd naar reacties!

Wij hebben geen ervaring met Seminyak, maar wel met Sanur. Een vergelijking kan ik niet maken, maar over Sanur waar wij 2 keer zijn geweest zijn we heel tevreden. Sanur is een redelijk rustige plaats met veel leuke eettentjes waar je 's avonds lekker door straat kunt wandelen en een lekker tentje uit kunt zoeken. Overdag kun je langs het strand wandelen en de zee is er behoorlijk rustig, helemaal als het eb is haha.
Wij deden vanuit Sanur de meeste excursies (boeken gewoon op straat, beetje op gevoel en ervaringen van anderen in je hotel) binnen anderhalf uur rijden. Tenzij je natuurlijk een geweldige rondrit maakt rond het eiland ofzo. Kortom wij zijn wel positief over Sanur, maar blijft persoonlijk natuurlijk. Veel plezier in ieder geval.

Vorig jaar juni zijn wij (40+ ers) in beide plaatsen geweest en wij gaan in ieder geval niet meer naar Seminyak. Deze plaats wordt overspoeld door voornamelijk luidruchtige en half aangeschoten Australiers, maar dat kan ook gezellig zijn…

Ook als je opzoek bent naar een traditionele maaltijd moet je ook goed zoeken want er is hier voornamelijk pizza, kebab, spaghetti of spare-ribs.

Qua excursies vond ik niet dat het veel uitmaakt, dit viel ook in Seminyak wel knap te regelen.

Inderdaad is het in Seminyak wat drukker, maar over die Australiers: de meeste vind je toch wat zuidelijker in Kuta(gelukkig). Seminyak heeft eigenlijk van alles te bieden van rust in de wat verder afgelegen hotels (richting strand)tot een redelijk druk uitgaansleven, min of meer geconcentreerd in 2 straten en een gebied bij het strand… Uitputtend zoeken naar Indonesische warungs / restaurants valt ook best mee: er zijn er meer dan genoeg,oa in de genoemde uitgaansstraat.Maar logisch dat restaurants zich profileren met westerse menu’s: de gemiddelde vakantieganger waagt zich te weinig of helemaal niet aan lokale gerechten, muv van nasi en sate

Ik ben in beide plaatsen geweest, en heb Sanur toch beter ervaren. Hotels in rustige omgevingen en de winkelstraten op fijne afstanden.

verder is het strand op Sanur naar mijn mening leuker en mooier.

Ik ga de volgende keer zeker weer naar Sanur, en wil je op voorhand al een of meerdere excursies regelen kan ik je Made Catra aanraden ( Nederlands talig )
http://bali-gids.webklik.nl/page/bali-gids ( zijn website ) wil graag een beetje Reclame maken voor iemand die mijn reis naar Bali altijd Top heeft gemaakt :slight_smile:

verder zou ik zeggen, geniet ervan en waar jullie ook heen gaan Bali is prachtig !

veel plezier met het organiseren van jullie reis

Seminyak is meer georienteerd op Fransen, Sanur meer op Nederlanders. Seminyak is drukker dan Sanur. Excursies kan je vanuit beide plaatsen makkelijk maken, misschien wel naar het echte zuiden van Bali. Sanur is een relaxe plaats, niet zoveel mensen die aan je kop lopen te zuren. Er zijn genoeg mogelijkheden voor lekker eten en een drankje te doen. Dit geldt ook van Seminyak.

Een groot nadeel van Seminyak in Maart (of eigenlijk de hele regentijd) is dat het strand werkelijk BEZAAID ligt met aangespoelde rommel uit zee.

Seminyak is een erg “popie-jopie” plek, voor mensen die graag gezien worden door anderen en die graag teveel betalen voor iets. Het hele gebied is “up-market” met dito prijzen.

Ik ben de starter van deze vraag dus zal ik ook nog even reageren op al jullie reacties! De wisselende, tegenstrijdige berichten met negatieve en positieve ervaringen over met name Seminyak zijn hier niet anders dan wat we ergens anders lezen. Toch hebben we gekozen voor Seminyak omdat mensen die we goed kennen het daar heel goed hebben gehad. De locatie ligt helemaal in een rustige omgeving en strand zelf, we zullen er vast wel eens komen, maar is niet ons hoofddoel van Bali. Ook bedankt voor de tip van een lokale gids. B&B hebben we niet nodig maar we zullen de tip voor het mooie zuiden in ons gedachte houden. Wij hebben er zin in en laten na thuiskomst weten hoe wij Seminyak hebben ervaren! Allemaal bedankt voor de reacties!

geen dank, als jullie terug zijn komen de vragen jouw kant weer op :wereld:

veel plezier en geniet ervan !