Deze zomer gaan we met onze kinderen van 20 en 22 naar Bali, en willen aan het einde van de reis een wat luxer hotel in Seminyak.
Enorm duur, ik zie dat Legian wat goedkoper is.
Is er verschil tussen deze twee plaatsen, ze gaan eigenlijk in elkaar over.
Of als iemand een goed hotel weet, ik zit te denken aan zo’n 200 euro per kamer per nacht.
Seminyak is inderdaad wat luxer, maar ook Kuta en Legian hebben vele vijfsterrenhotels. Ik weet niet precies wat je zoekt, maar voor (veel) minder dan 200 euro zijn er ook in Seminyak allerlei vijfsterrenhotels. Ik zie bijvoorbeeld Courtyard Marriott in Seminyak voor zo’n 110 euro per nacht. In Kuta en Legian heb je ook bijvoorbeeld Sheraton en Pullman voor dat soort prijzen, tot 150 euro ofzo.
Kuta-Legian-Seminyak gaat inderdaad in elkaar over. Legian is iets rustiger (voor Zuid-Bali-standaards), en ligt tussen de drukkere plaatsen Kuta (meer backpackers) en Seminyak (meer dure beachclubs) in. Zoals gezegd heeft Kuta inmiddels echter ook veel luxe hotels, dus ook dat is niet meer een typische backpackerslocatie. Kuta heeft meer een boulevard, terwijl langs het grootste gedeelte van het strand van Seminyak al die beachclubs zitten. In Legian is wat minder te beleven, maar met een scooter of taxi ben je snel in Kuta of Seminyak (of lopend langs het strand, afhankelijk van waar in Legian je zit beide kanten op zo’n 1,5 à 3 kilometer gok ik).
Bedankt voor de snelle informatie, Courtyard Marriot ziet er zeker goed uit. Ik ga het voorleggen aan de rest van de familie!