hotel Seminyak + sumatra vraag

Hoi,
Wij gaan in augustus eerst een korte week naar Sumatra en daarna gaan we door naar Bali.
Hier willen we ook een korte tour doen van een aantal dagen. In ieder geval Lovina en Ubud. Zijn er verder nog plaatsen die we zeker niet moeten overslaan?

Als afsluiting willen we nog relaxen de Gili’ s en ook nog 2 of 3 nachten naar Seminyak om daar te gaan stappen/ uit eten etc. , liefst in een wat groter hotel vlakbij de bekendere dance clubs. ( b.v. Legian, maar die is ons veel te duur)
Wie heeft een goed advies, welk hotel in Seminyak ( of vlakbij) heeft een mooi zwembad, vlakbij of aan het strand wat nog wel betaalbaar is?
Als ik op booking. com of agoda kijk, of de websites van de hotels zelf zit het veelal op ver boven de 100 euro per nacht… terwijl je verwacht dat het in indonesie wel wat goedkoper is… Natuurlijk overnachten we b.v. in Lovina, Ubud een stuk goedkoper maar honderden euro’ s is wel teveel van het goede.
We hebben al gelezen dat Seminyak duurder is dan Kuta en Sanur. Sanur lijkt ons te rustig, we willen ook graag die paar dagen nog 1 of 2 keer de bars in en op zoover e.d. zijn de meesten positiever over Seminyak dan Kuta, vandaar Seminyak.

Het volgende had ik ook op het Sumatra forum gezet, maar heb het idee dat hier meer mensen op kijken, vandaar ook nog maar even hier:
Zijn er mensen die een goede chauffeur/ gids kennen op Sumatra?
We willen graag een tour doen vanaf Medan van 2 dagen Bukit Lawang
( oerang oetangs) en Tangkahan ( olifantenrit door de jungle)
Of zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben. Hoeveel vinden jullie een redelijke prijs? Dacht dat het vervoer en overnachten daar niet zo duur was maar kreeg o.a. een prijs door van 430 euro voor 4 nachten incl. vervoer, accomodatie e.d. Of valt deze prijs mee? Zijn nog aan het prijzen vergelijken/ googlen…
We hebben wel koffers bij ons dus met openbaar vervoer lijkt ons niets…

Ik heb Sumatra met het OV bereisd, dus ik kan je geen tip geven voor een auto. Ik wil je er wel op wijzen dat de meeste accommodaties in Bukit Lawang langs een smal pad langs de rivier liggen, en per auto überhaupt niet te bereiken zijn. Tegen een vergoeding is er vast iemand die je koffer wilt dragen…

Tussen Medan en Bukit Lawang rijden overigens travels, een soort van gedeelde taxi. Deze pikken je meestal op bij je hotel. Als je geen stops wilt maken onderweg, dan zou ik overwegen met de travel te reizen.

Overnachten kan in Bukit Lawang vanaf 5 euro per kamer. Verwacht voor dat geld geen luxe.

Aha, een koffer dus niet handig dus…
Gelukkig hebben we voor en na de korte tour een hotelovernachting in Medan gepland waarbij we vast wel onze koffer kunnen laten staan en dan de benodigde spullen in een rugzak meenemen…

Bedankt voor de tip. Ik zal eens googelen.
Zijn deze travels over het alg. wel veilig? Ivm dat je weleens hoort van taxi’ s e.d. met erg roekeloos rijgedrag e.d. in het buitenland…

De travels rijden net zo goed of net zo slecht als normale taxis. Bovendien zijn de wegen slecht, zeker op Sumatra.