Het aanbod op internet is onwijs groot dat is ook de rede dat ik daarom deze vraag hier stel.
Ik ben op zoek naar een leuk 4 en 5 sterren hotel waar de kamers goed en nog redelijk nieuw zijn.
Wat is van belang voor ons.
Dat er internet in de kamer is.
Het liefst in de buurt van vele leuke eettentjes en restaurant, iet wat uitgaansgegenheid en shopgelegenheid.
Verder een lekker groot en gezellig zwembad ik hou wel van de palboomstijl zwembadden met eventueel een leuke bar erbij.
Drukte vinden wij niet zo erg ook graag het liefste bij het strand zodat we in de avond lekker kunnen wandelen.
Mijn budget per dag is maximaal zo’n 85 euro per nacht.
Ik hoop dat iemand wat weet alvast onwijs bedankt.
Ben er zelf niet geweest (niet mijn ding), maar ik heb goede verhalen gehoord over Hard Rock Hotel Bali. http://www.hardrockhotels.net/bali/
Ligt aan Jln Pantai Kuta, het strand ligt letterlijk aan de overkant van de weg (welke overigens vrij druk is). Langs deze weg liggen vele restaurantjes, maar ook in de zijstraten als Jl Popies I & II zijn vele cafeetjes en restaurantjes te vinden, net als vele winkeltjes en kraampjes met souveniers. Op een minuut of 5 lopen ligt bovendien Kuta Square met al zijn grote winkelketens ald de Matahari, een KCF, en heel veel zaakjes met surf- en strandkleding van de internationaal bekende merken (hier niet nep).
Op een minuutje of 15 lopen vind je de Jl Legian met de grote discotheken als de Bounty enz.
ja alleen heb ik gehoord dat ze elke dag een band hebben wat veel lawaai geeft daar zit ik niet helemaal op te wachten om eerlijk te zijn. Ik zit zelf aan legian te denken maar ik kom er niet uit met de hotels of resorts welke daar nou zeer goed zijn.
Ik weet zelf dat ik nogal kritisch ben en dat is wel eens lastig.
Legian is zeker niet te druk, maar ik vind legian nogal ongezellig. De beste/leukste restaurants zitten buiten het centrum (en dus ben je aangewezen op een taxi) en deze zitten bovendien vaak vol. Legian is wat ‘jupperige’ en hipper dan Sanur, daar moet je van houden.
Die All Season lijkt qua kamers (apartementachtig) op Harris kuta .
Harris Kuta is rustig en ook iets centraler gelegen .
Op " loopafstand" van Hard Rock hotel , Kuta strand , and restaurant Dulang (Kuta Square) , waar je lekker kan zitten om naar de langslopende toeristen te kijken .
Van restaurant Dulang kan je lopen (5 minuten ?) naar de " nieuwe" Mall .
Yes .
Restoran of Kafe Dulang heet het , maak niet uit .Je kan lekker zitten , naar mensen kijken.
Toen we in 2005 in Harris Kuta (je heb ook eentje in Tuban) logeerden , gaan we geregeld nasi campur eten ( ik vind het lekkerste nasi campur , beter dan bij diverse restoran in Jimbaran).
De restoran zit echt op een goede plek naast matahari (?) , half Bali zie je langs rijden of slenteren. De sate is ook relatief lekker te noemen. Naar Starbuck is het ongeveer 50 meter lopen , naast Starbuck heb je dan die Hard Rock Cafe .
Dat wil ik best geloven , probleem is dat ik het nooit aangedurft heb om bij een K5 te eten.
En niet voor die prijs.
Ondanks dat ik Indonesier ben , daar geboren en grootgebracht etc (jakarta) , woon ik al tig jaar in amstelerdam.
In 1995 heb ik baso gegeten bij 1 van de stalletjes bij de Borobudur , wordt toch stront misselijk geworden. In 2005 ben ik ook 2 dagen ziek geweest in Kuta , een echte schieterij , met koorts erbij . Terwijl mijn reisgenoten niks hebben gekregen , en we hebben ook dezelfde spullen gegeten.
In 2007 heb ik tahu “sumedang” bij Jalan Sabang in Jakarta gegeten , proef gelijk de olie waar de tahu gebakken werd.
Volgens mij is het veredelde “dieselolie”.Ik ga alleen maar naar een foodcourts , en dan zijn bepaalde gerechten nog steeds taboe voor mij .
Ben gewoon bang dat je een paar dagen ziek wordt en de vakantie onderbroken moet worden.
Als ik daar een tijdje blijf , zal ik mss een beetje weerstand kunnen opbouwen.
Ik dacht dat de nasi campur bij dulang tussen de 35-40.000 rup kost , en het is verdxmd lekker , zelfs mijn vrouw (belanda) en mijn zoon hebben die week 2 keer bij Dulang gegeten.
Terwijl de nasi campur , ergens bij Jimbaran (komen veel bule en japanners-bussen vol) is duurder dan bij Dulang en niet te vrxten .
Of ga ik naar speciale thema restorants in Jakarta of Bandung eten .
Maar dan betaal je ook voor de entourage , bediening , airco etc.
Als ik echt indonesisch wil eten , vraag ik altijd of de personeel van mijn ouders in Jakarta voor mij kan maken .En dan is het lekker, spotgoedkoop , en je weet dat de baso niet gemaakt wordt van daging kucing ( kattevlees) Overdreven , maar je begrijp het wel.
Volgens mij gaat het gesprek nu de verkeerde kant op ik ben nog steeds op zoek naar een hotel. Het All Seasons valt af omdat ze heel slecht internet hebben. Ik zit nu aan Mercure Kota te denken maar ik lees bij reviews bij veel hotels dat er veel achterstallig onderhoud is in hotels. Ik zit ook nog te denken dan Grand Istana Rama Hotel.
waarom zoek je die grote hotels? Er zijn vele hotels of kleine logements in Sanur bijvoorbeeld,die schoon zijn en zeer vriendelijke personeel en ook dichtbij het strand. en die zijn minder duur ook nog.
Nou plannen zijn er om te veranderen we gaan waarschijnlijk toch naar hotel Legian Beach Hotel. Vrienden van ons hebben daar ook gezeten en het erg naar ons zin gehad.
Wij vinden dit hotel ook goed er uit zien en kwa prijs ook oke.
Prijs is niet zo’n probleem ik hou trouwens van grote hotels. Ik zit bv in Yoyakarta in het Mercure hotel en dat is een hotel met ook zo’n 100 kamers.
Je kan ook Padma Bali nemen , in Legian . Zit bij de strand van legian als ik me niet vergist.
Wij hadden toen een gratis voucher voor 3 dagen gekregen , maar niet gebruikt .
Ik denk dat het mss in jou smaak zal vallen.
(Aangezien Moira haar hotelkeus heeft gemaakt, babbelen wij ff off topic verder )
Mee eens, bij de mensen thuis smaakt vaak nog het beste! Over een paar maanden ga ik Nyepi vieren bij een vriend in Yeh Ganga, lekker lawar eten. En om eerlijke te zijn maakt het me nooit zoveel uit wat ik eet, zolang het maar smaakvol is.
Maar soms verbaast het me dat ik nog nooit ziek ben geworden… En het heeft me ooit heel veel moeite gekost om een taxi chauffeur uit te leggen dat ik toch echt in een lokaal restaurant wilde eten en niet in een touristentoko.
(Sate anjing dimakan di Tabanan… tapi belum coba!)
Als je een hotel , bungalow of villa op Bali wilt zoeken in verschillende prijsklassen kijk dan op www.gotobali.nl
Je kunt in het nederlands reageren , prijzen staan duidelijk vermeld en dit is geen travelagency je kunt alle informatie vragen over Bali die je maar wilt. Transport en tours kunnen ook geregeld worden of je visa.
Ik zou naar Legian Beach gaan maar niets geworden. We hebben besloten om een villa te huren in Seminyak The Bali Dream Villa.
Bevalt ons nog beter dan een hotel in Kuta veel te druk.
overmorgen al weer weg snik snik
Maar nog wel gisteren kroket en frikandel gegeten bij Dutch INN in Legian leuk hoor na 15 maanden reizen.
Kijk eens naar hotels in Cannggu stukje boven Legian. Geweldig strand en lekker rustig maar toch dichtbij waar je van alles kunt doen. Als je midden op het eiland nog wat zoekt laat maar weten, wij hebben er nu twee jaar gefietst en dan kom je echt leuke dingen tegen.
Bram