Kuta / Sanur

Hallo!

Mijn ouders willen in januari / februari een week of 6 naar Bali.
Ze willen graag een levendige omgeving waar veel restaurantjes, winkeltjes, terrasjes etcetera zijn. Welke plaats raden jullie aan: Kuta of Sanur? Of misschien een andere plaats? Zelf denken ze op dit moment aan Kuta.

Ze zijn op zoek naar een leuke accomodatie, het liefst een soort van bungalow in een park / resort. Geen huis, wel een resort waar dus meerdere mensen zijn en het maken van een praatje gemakkelijker is. Het moet een ‘net’ resort zijn, maar wel waar een gezellige sfeer is. Dus geen super de luxe hotel, maar juist een resort waar een gezellige sfeer hangt en je ook het gevoel hebt in Indonesie te zijn.

Het liefst dus een soort van bungalow, begane grond, tuin, zwembad, bar, restaurant…

Wie o wie kan mij verder helpen?? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Noortje

Is het voor hun de eerste keer ? Hoe oud zijn ze ?

Legian beach hotel in Legian (grenst aan Kuta) zou een perfecte keuze zijn. Ze hebben bungalows op de begane grond. Er komen veel nederlanders (volgens mij hebben ze ook nederlandse stagaires als personeel). De sfeer is gezellig en gemoedelijk. Bovendien hebben ze een zeer relaxe strand lounge en een zeer goede Indonesische restaurant “Lais”.

Kuta zelf is erg toeristisch en druk, maar dit zal in januari wel meevallen. Seminyak is wat hipper, minder hectisch en ligt bezaaid met top-restaurants.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust.

Succes !

maaf, salah paham :smiley:

wij gaan al jaren in okt. nov. en febr.maart naar Tuban, een mooi hotel aan het strand met bungalows in de tuin twee zwembaden, heerlijk rustig, wil je de drukte en de winkeltjes van Kuta, via het strand 10 minuten lopen, in de naaste omgeving van het Santika hotel, veel restaurants en winkeltjes, veel overwinteraars en meestal ook Nederlandse stagiares, een hotel met Balinese sfeer en bijzonder goed en vriendelijk personeel
salam manis
emcee

Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ze zijn er nu eigenlijk uit dat ze toch in Kuta willen verblijven, misschien Tuban, maar geen andere plaats. Wie heeft nog meer tips mbt goede accomodaties. Heeft iemand ervaring met Wina Holiday Villa in Kuta?

Hoor het graag weer, alvast bedankt weer!

Groetjes Noortje

Heb nooit zelf in dit hotel gelogeerd, vrienden wel.Met het hotel is niets mis, is in een vierkant gebouwd met in het midden een zwembad, de kamers zijn schoon maar klein, heb je pech dat je naar boven moet er is geen lift.
Verder is het naar het strand een stukje lopen door een steeg toch wel een kwartier, naar de winkeltjes en restaurantjes van Kuta, via de Jalan Pantai ook zeker een kwartier, Legian iets korter.
Kijk eens in de zaterdag krant daar staan twee aanbiedingen in voor overwintervakantie’s. Wij gaan, mijn man en ik half febr. naar het Kartika hotel in Tuban, geboekt via 333Travel.
Denk eraan dat jullie ouders hier in Nederland een visum moeten regelen en dat hun paspoorten na de terugkeer datum nog een half jaar geldig moeten zijn
gr.
emcee

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Wina Holiday Villa?
Kan iemand me ook vertellen waar de deluxe kamers zich bevinden: begane grond, 1e etage…of kunnen deze kamers overal zijn?

En is er iemand bekend met Adi Dharma Hotel? Is dit iets?

Hoor het graag weer, bedankt alvast!

Groetjes!

Wij hebben vandaag geboekt naar Wina Villa voor in Maart.
Kijk anders eens naar de reacties op www.vakantiereiswijzer.nl!
Naar aanleiding daarvan hebben wij geboekt!

Gr Tamara

hoi, heb ook even op vakantiewijzer gekeken, papier kan soms geduldig zijn.
Vorig jaar oktober zijn wij dit hotel gaan bekijken omdat vrienden van ons daar eventueel voor hun overwinterings-vakantie wilden boeken.
De kamers die wij te zien kregen waren zoals ik al eerder schreef, klein en schoon.
De luxe kamer was boven, via slecht onderhouden trappen (geen lift) ook de inrichting van de kamers was zeer gedateerd.
Als er in het afgelopen jaar gerenoveerd is (wat ook hard nodig is) is er misschien een tweede zwembad bij gegraven, vorig jaar was er een zwembad met daaraangrenzend een pierebadje.
Ik denk dat het van de leeftijd van je ouders afhangt of ze het hier fijn zouden vinden, onze vrienden hebben na het zien van hetgene wat wij gefilmd hebben, ergens anders geboekt, Dynastie in Tuban waar ze heel erg tevreden over waren.

Hallo, wij zijn een stel eind 40 en hebben in Het Dynasty Hotel in Tuban gelogeerd. Het is een groot resort, maar heel mooi opgezet en voor elk wat wils. Het resort is schoon, de standard kamer is ruim en netjes en schoon. Er is een mooie tuin en het strand is via een pad te bereiken, waar de bedjes van het hotel klaar liggen. Zeer vriendelijk personeel, erg aan te bevelen en op loopafstand van de winkelstraat en de grote Discovery Shopping Mall. Succes met boeken !

Hoi,

Wij hebben een huisje in Kuta, dat rustig ligt maar om de hoek liggen veel restaurantjes en de zee is ook 60 meter lopen. Het ligt aan de Jalan Benesari.
Vanaf 15 februari is het huis vrij! 2 slaapkamers met airco, 2 eenvoudige badkamers, woonkamer/keuken, eetkamer en grote prive-tuin. Zwembad om de hoek (Hotel Lusa) mag worden gebruikt indien gewenst voor € 0,75 per dag.

Als je foto’s of info wilt mail dan even naar [EMAIL=“rschiffelers@hotmail.com”]rschiffelers@hotmail.com of bel 013-5436716/06-44223863

groetjes,
Roger en Daniella

Ieder zijn eigen smaak natuurlijk. Maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar Sanur. We zijn inmiddels erg vaak naar Bali geweest, zowel naar Tuban/Kuta en Sanur. Het is leuk om te shoppen in Kuta maar het is er erg druk en hectisch en we zijn dan altijd blij als we weer in Sanur zijn. Ook in Sanur heb je veel keuze in winkeltjes en restaurantjes. Met het voordeel dat veel restaurantjes direct aan het strand liggen.
Wil je meer informatie weten over Sanur, laat het dan even weten.
groet chris

Ik ben ook een Sanur fan en sinds 2002 logeer ik ieder jaar altijd in Hotel Griya Santrian. Hotel ligt direct aan het strand heeft 2 zwembadenen en er is ook een strandpad. Je hebt er standaard bungalows, maar ook luxe bungalows. Kijk maar eens op www.griyasantrian.com en voor de beoordelingen van dit hotel kan je terecht bij www.vakantiereiswijzer.nl z
In Sanur zijn volop winkels en restaurants. Kuta vind ik te druk. Maar zo heeft ieder zijn voorkeur