Legalisatie Ghanese documentën voor België

HAHAHA! Dat bouwen doe ik ook liever zelf! Dan komt het goed! Van die overvallen ben ik niet zo bang. Heb al menig keer daar gevochten, zelfs 1 keeer met 2 tegelijk. Ik was niet degene met verwondingen. Bovendien ben ik breeder en langer dan de meesten daar. Dat schrikt ook al af!
Van die zwager heb ik eens gehoord, dat een neef hem zat te bestelen en hij dit in een andere shop weer zat te verkopen. Van je familie moet je het maar hebben!! Nee, ik vertrouw alleen maar mijn eigen ik! Overigens ben ik ook bezig om mij te ‘infiltreren’ in de “high society”. Denk hier aan politicie, advocaten e.d. Dat helpt je in geval van nood, ook al zelf mee gemaakt!

Ok, de accu is leeg. Moet dus stoppen!

Beste,

Daar blijkbaar hier niemand een antwoord weet op mijn oorspronkelijke vraag, en er over allerlei dingen gepraat hier gepraat wordt behalve over legalisatie van ghanese documenten voor gebruik in België. Heb ik maar zelf een oplossing gezocht voor dit probleem en gevonden. Het blijkt namelijk dat het ere consulaat in Ghana geen documenten legaliseerd. Dit doet de belgische ambassade in Abidjan voor Ghana. Ik heb dan ook voor mijn schoonbroer ginder een vliegtuigticket besteld voor Abidjan. En in drie dagen was hij terug met alle documenten gelegaliseerd. Dat weet ik nu ook weeral, maar zal het niet meer nodig hebben hoop ik.

Groetjes, Beest

Mooi beest, maar ik denk dat het voor nederlanders echt in Accra moet!

Natuurlijk,

U hebt in Ghana een Nederlandse ambassade, that maakt een groot verschil. Ik was ook wel duidelijk met mijn item dat het om België ging.
En wij hebben spijtig genoeg niet dat voorrecht, en het is wel degelijk een voorrecht een ambassade te hebben. Alleen qua tijd en kosten voor consulaire post. En dat is niet weinig.
Maar bedankt voor de opmerking, ik vergeet soms dat dit een nederlandse side is. En op één van mijn vorige vragen of er een Ghana forum voor België is, heb ik nog geen enkel anwoord op ontvangen, dus dan zal dat er wel niet zijn. Maar ik ben tevreden met deze , geen probleem. Maar zoals zeer terrecht er is een groot verschil wat Ghana betreft op allerlei zaken tussen België en Nederland.

Groetjes Beest

Wel vervelend voor je! Wij worden sowieso al overal een poot uitgetrokken!
Aan de nederlandse ambassade in Ghana heb je niet zoveel. Zij zitten er alleen maar om mooi te zijn, volgens mij. Heb daar meerdere ervaringen mee!
Dit geldt net zo hard voor de Ghanese ambassade in Nederland. Misschien dat het dit jaar beter wordt (Schreef hij tegen beter weten in).

Groet, awaaze

Hi,

Dan moet ik zeggen dat wij in België, wat betreft de Ghanese ambassade het niet slecht hebben. Om een voorbeeld te geven : Ik had na één dag een multiple visum voor Ghana voor een jaar, zonder enig probleem. Mocht zelfs voorgaan voor andere Ghanezen. Ik ben alles bij mekaar daar een half uur binnen geweest. En heel vriendelijk en behulpzaam, zelden gezien.
Maar van Nederland heb ik geen idee.

Beest

Dat kan ik je wel vertellen! Tot zo’n 2004 kon je je paspoort opsturen en een retour envelop erin doen. Als je het geld niet in de voor in het paspoort deed, dan word deze opzij gelegd en er komt geen melding van! Pas als jij erover informeert, dan komt het boven water! Tegenwoordig is het zo dat ze er een week tijd voor nemen. Je mag het brengen, het geld afleveren en dan over een week het visum weer ophalen… Reiskosten uiteraard voor jouw rekening. Leuk, als je ver van Den Haag af woont!
Anyway, wat dat aangaat heb je geluk!

Groet Awaaze

je kan ook je paspoort en een formulier voor aanvraag voor een visum en 4 pasfoto´s sturen naar visumdienst en die regelen de visum voor je het is wel duur totaal 90 euro het duurt dan ook een week dat je paspoort weer terug heb maar je hoeft niet heen en weer naar Den Haag .

groeten marcel

klopt, maar ik probeer het altijd te combineren! Zo kost het me minder!
Maar voor sommigen een goed alternatief.

Hallo Beest,

Nog een vraagje. Wij trouwen sowieso in Accra, wel waarschijnlijk (stadsdeel Madina), maar dat is volgens mij nog altijd Accra.
Veranderd dat iets aan het legaliseringsproces ?

Sowie wil ik in ieder geval proberen om de huwelijksakte in orde te brengen zodanig dat het ook in België geregistreerd kan worden in de Belgische boeken.

Hediye

Hallo Hediye,

Als u in het stadhuis van Accra zelf huwd, dan is deze wordt deze akte automatisch gelegaliseert, en moet nog enkel door het belgisch consulaat of ambassade gelegaliseerd worden. Denk er wel aan dat men de terijn van 21 dagen strikt volgt, tussen de aanvraag en het huwelijk.

Groetjes

je spreekt over filip en over je vriend met zijn chalet aan de rotsen aan de zee die ken ik ook.