Lees of vul hier je top 10 bezienswaardigheden Peru!

Ik, maar vast ook vele andere zien door de bomen het bos niet meer.
Als ieder nou zijn top 5 of top 10 plaatst. Dan kunnen lezers onderzoek doen naar de mooiste plekken.
En dan zelf een lijn trekken tussen de routes!
Ik ga dit ook bij andere Zuid Amerika forums doen. Want ik wil dus door Z-Amerika reizen.
Alvast bedankt namens velen

Machu Picchu Peru en Uyuni zoutvlaktes in Bolivia mag je niet missen. Verder is Cusco een erg leuke stad om aan te doen. Lima viel erg tegen, geen sfeer. Buenos Aires leuk om geweest te zijn, tangoles/ dinershow maar erg westers. Verder de amazones/ watervallen/ woestijn… ben ik zelf alleen nog nooit geweest.

Wat is er mis met de top 10’s van Lonely Planet of andere reisgidsen? Die hebben vaak zelfs verschillende top 10’s: top 10 natuurgebieden, top 10 (sport)activiteiten, top 10 archeologie… en dan ook nog per subgebied een gedetailleerdere plattegrond met weer een soort top 6 of top 10 voor dat subgebied.

Stel dat hier 300 mensen zouden reageren… grote kans dat de uiteindelijke top 10 die je daar uit filtert, precies hetzelfde is als die van Lonely Planet (al staat misschien nummer 6 bij hen op nummer 5). Want tussen die 300 mensen zal er misschien ééntje zitten die roept ‘Huasao’ en eentje die roept ‘Chavín de Huantar’, maar omdat 280 mensen roepen ‘Machu Picchu’ en dat soort plekken, komen die weinig geroepen plekken niet in de top 10.

Kortom: kijk in een Lonely Planet. :slight_smile: