Haalbaar?

beste medereizigers,

Na een tijdje ons verdiept te hebben in Bolivia en Peru, hebben we nu een idee hoe onze reis er uit zal zien.
We vragen ons echter af of dit (relaxed) te doen is in 4 weken.

Aankomst Santa Cruz, Sucre, Potosi, Uyuni, La Paz, Rurrenabaque, Puno, Cusco, Pisco, Lima.

Ook eventuele must see’s op dit traject (of andere suggesties) zijn van harte welkom.

Bedankt alvast.

Groeten Ivo

Deze route is zeker haalbaar.
Santa Cruz niet echt de moeite waard
Tussen santa Cruz en Sucre la ruta Che (zeer bijzonder)
Sucre mooie stad, maar ook niet echt heel bijzonder
Potosi de mijnen zijn de moeite waard
Uyuni 3 dagen (Het mooiste van Bolivia)
La Paz (meest bijzondere stad van Bolivia) Ga zeker mountainbiken naar Coroico
Rurrenabaque goedkope zeer bijzonder jungle
Titicacameer bij Puno 2 dagen met slapen op Amantani bij de mensen thuis
Cusco (spreekt voor zich)
Pisco, Ballestas eilanden pak ook de buggytocht mee in Huacachina
Lima altijd leuk maar stel je er niet te veel van voor

Veel plezier tijdens je reis

Ook ik vond de Salar de Uyuni tour supermooi.

Ik vond Arequipa en de Colca Canyon ook heel erg de moeite waard…
Van Arequipa zeggen veel Peruanen dat het de mooiste stad van Peru is. Het heeft ook een mooi klooster dat net als een soort kleurig dorpje in de stad is.
De Colca Canyon kun je als tweedaagse tour vanuit Arequipa bezoeken, met grote kans om condors (3 meter vleugelspanwijdte) van dichtbij te zien zweven, echt een belevenis. En je kunt daar badderen in een hot spring en naar marktjes en zo.

Als er dan iets moet afvallen zou Potosi en/of Sucre voor mij afvallen. Santa Cruz ken ik niet.

Puno zelf is niks aan, maar het is wel de basis om de eilanden in de Peruaanse helft van het Titicacameer te bezoeken, die ik ook heel bijzonder vond, ook al ervaren veel mensen het wel als een erg toeristisch tripje, maar daar moet je doorheen kijken… het blijft bijzonder dat mensen op zelfgemaakte rieten eilanden wonen toch?!
La Paz heeft wel mooie dingen maar zou ik ook niet teveel tijd in doorbrengen, andere steden zijn mooier. En ook ligt La Paz op 4000 meter hoogte waardoor de lucht extra ijl is en het koud is (dat geldt ook voor Potosi).

In Cusco kan ik Hotel Niños van harte aanbevelen, wel op tijd boeken als je zeker wilt zijn van een kamer. Alle opbrengsten gaan naar hun eigen langlopende projecten voor ondervoede, verwaarloosde kinderen. En het heeft de lekkerste hete douches van heel Peru. :slight_smile: Foto’s en meer info op hun website.

Die Ballestas eilanden bezoek je meestal als tripje van een dagdeel, wellicht kun je dezelfde dag nog door reizen naar Lima (4 uur).

Lima heeft zeker mooie plekken maar is ook wat moeilijker te doorgronden. Mocht je er nog een dagje hebben, dan zijn bijvoorbeeld de San Francisco kathedraal, San Pedro kerk (vol gouden praal), en het hoofdpostkantoor (koloniaal gebouw met heel hoog plafond, veel donker hout) wel een bezoekje waard; allemaal in het historisch centrum.