Ik ken een meisje en ze woont in : Malolos Bulacan, ze betaald voor :
een kamer 3500 pesos
power 2500 pesos
water 300 pesos
internet 1000 pesos
5.pc 1000 pesos
dat is allemaal samen 8300 pesos, ze werkt als kledingverkoopster. Dit lijkt mij redelijk veel dat ze per maand moet betalen, en ik wil wel helpen maar dit is toch uitzonderlijk, vraag mij af hoe ze het vroeger allemaal betaalde…
Dank u wel Pasko, leek mij ook inderdaad niet teveel, vroeg mij alleen af hoe ze erin slaagde om dit tervoren reeds te betalen. Als ik soms hoor wat zij verdienen leek dit mij redelijk veel tegenover wat ze maar uiteindelijk verdienen. Heb al wel voordien meegemaakt dat ze van 2 of soms 3 kanten geld toekrijgen…Maar alvast mijn hartelijke dank voor uw reactie
Ik weet natuurlijk niet wat je meisje per maand verdiend,maar volgens mij zijn er plenty saleslady,s die niet eens aan 8300 peso salaris per maand komen. Daarbij heeft ze natuurlijk ook nog kosten voor eten en vervoer naar haar werk. Dus om dat allemaal te bekostigen zou ze meer dan 10duizend peso per maaand moeten verdienen als saleslady. Lijkt mij sterk tenzij ze een management functie heeft. Wellicht heeft ze nog inkomen uit andere bronnen.
ja ik begrijp het ook niet zo goed, tot zover weet ik dat ze 2 jobs doet, enerzijds saleslady en s’avonds nog in een wasserij voor kleding, begint enorm zwaar te worden zegt ze, wat er eigelijk allemaal van waar is zal ik pas weten als ik in januari 2010 ginder zelf ga kijken, alvast bedankt voor uw reactie, elke reactie kan ik zeer goed gebruiken om een uiteindelijke evalatie te maken, tot kijk en bedankt
Ze woont dus op een kamer, in een appartementen gebouw of boarding house? Als het echt 1 kamer is, zijn de bedragen behoorlijk aan de hoge kant. Hier in Cagayan de Oro betaal ik voor electriciteit zo’n 800 pesos per maand, voor water minder dan 200. Voor internet betaal ik 1000 pesos, maar dat is inclusief vaste telefoon van PLDT. Dat alles dan voor een huis met 3 kamers, keuken, badkamer, toilet. Iets meer dan 1 kamer dus. Maar ja, als een kamer huurt, ben je overgeleverd aan de grillen van de verhuurder, die er prima van zal kunnen leven.
Het lijkt mij aan de hoge kant.
Voor slechts een kamer is php 1000 per maand meer dan genoeg
Voor power is php 1500 voldoende of je moet daar veel mensen hebben wonen met allemaal electric fans en een eigen tv
Water is php 150 ook echt genoeg per maand
Internet php 899,00 per maand
en PC Php 1000 wzarvoor afbetaling ???
Ik wil je niet teleurstellen, maar de rage hier is dat veel vrouwen teren op de zakken van de buitenlanders en de buitenlanders teren op de mooie woorden van de vrouwen.
Het is hier een big business als je ziet hoe druk het is bij de Western Union en allemaal met de hand op om geld uit het buitenland te ontvangen. De internetcafes zitten vol met vrouwen die een leuke sponsor zoeken en doen graag hun t-shirt omhoog en hebben mooie verhalen om het geld over de streep te trekken. Let op: niet alle filipina’s zijn natuurlijk hetzelfde. Het is slechts een waarschuwing.
hallo, bedankt voor jullie reacties, ja het is een beetje informatie die ik aan het bijeen sprokkelen ben om een idee te bekomen wat het allemaal kost. Was in 2008 in Cagayan De Oro maar verbleef dan in een hotel in het centrum, nu vertrek ik in januari naar Baclaran Cabuyao, Laguna, heb een huisje voor 2500 pesos alles in behalve internet. Ben van plan om nu eens goed rond te kijken want ik zou graag in de toekomst voor langere periode daar blijven.
Alvast bedankt voor jullie reacties en hoe was het in Cagayan De Oro…
Jij huurt dus een huis voor 2500 peso, dan zie je dus ook dat 3500 voor een kamer behoorlijk aan de hoge kant is. Zeker gelet op haar vaste uitgaven en het gemiddelde salaris dat daar onder zit, zou ik zeker even heel voorzichtig zijn met zomaar geld te sturen. Ik ga er tenminste vanuit dat ze niet te voet naar haar werk gaat, en vasten vast geen maand volhoudt! Zoals fritswieck ook al opmerkte, innen ze graag, maar de meesten weten niet van fora als deze, en dat is maar goed ook!
ik overwinter al 15 jaar in thailand en ga dit jaar voor het eerst naar de filipijnen.
de laatste 7 jaren heb ik verkering met en weduwe met twee schoolgaande kinderen en die help ik met Euro 60,= schoolgeld per maand.
Maar ik ken legio heren die complete salarissen overmaken aan hun “vriendin”" euro 120,= tot euro 200, terwyl de dame in questie reeds twee sponsoren ( en een ibheemse lover heeft.
Dit is dus ook zo in de phillipijnen.
Voor thailand geldt;
dame met haar eigen boks ophoude
U helpt zodat ze een qualitatie beter leven hebt, waarvan ook u profyt hebt.
Een vrind van me echter heeft enkele maanden verbleven te phillipynen en heeft zyn vriendin niets hoeven te vergoeden, uiteraard betaalde hy uitstapjes en eten.>>>
Ik hoop iig dat ze echt van je houd en dat jij de enige sponsor van haar bent. ik vind het iig erg brutaal om zo expliciet om geld te vragen, je hebt haar nog niet eens gezien, weet je zeker dat je de enige bent?
Gisteren stond ik hier bij de pinautomaat 30 min. te wachtten en ik weet nu waarom. voor mij stond een (mooie jonge) dame te pinnen met 4 bankpasjes, klaarblijkelijk van 4 sponsoren, iedere keer php 10.000!:cheer: kassa! ik snap nu ook waarom de dames hier liever in het internetcafe zitten 9liefst in een prive cabine) dan werken bij de caisano. Het allerergster van het verhaal, ik kon nog maar max. 5000 php pinnen want de geldautomaat was leeg!:mad:
mijn vriendin woont in een een kamer appartement met haar 2 zoons en haqar aangenomen moeder
kost 3000 peso manila
elec 1500 peso per maand 2 fans altijd aan
water rond de 400 peso
gas fles per maand 700 peso
inkomen 7000 peso ‘‘hulplerares’’
vervoer van haar 2 kids en zijzelf elke dag naar school
als ze daar lenen lenen ze 1000 peso bijvoorbeeld en krijgen 700 peso,dus 1000 peso terugbetalen voor 700 peso
waarom denk je dat er daar zoveel pawnshops zijn?
dus ze vullen het ene gat met het andere
nu een ander voorbeeld
haar baas heeft een auto mooi huis en een philipijnse vriend in australie
is directrice van de school
laat haar vriendje alles opsturen vanuit australie voor haar en zijn baby
plus flinke sommen ook
en vervolgens spendeert ze die aan haar hele familie aan nichtjes voor ''schoonheids’behandelingen""
sommen van wel soms 1000 euro !!!
zelfs zij zat achter de webcam en liet wel meer zien van zichzelf dan een bloesje omnhooghouden
ik ben daar 15 weken geweest dus toch wel het een en ander gezien,15 weken kan je geen comedie spelen
zeker niet als zij niet van uitgaan houd !!!
kleding die ik voor haar wou kopen werden geweigerd als ze meer kosten dan 300 peso(5 euro)
31 maart vertrek ik weer voor 3 maanden denk ik
inkomens zijn dus erg laag,maar pas op voor money seekers
leef eerst daar met haar en bekijk alles vanaf een afstandje
veel vragen,dump
ik durf zelfs te stellen dat 75 procent op geld uit is
iemand nog ervaringen?
voor alle zekerheid tik haar naam in in google mischien vind je meer info daar over haar??
Hey Joris
In 2007 heb ik een meisje leren kennen in Cebu, inmiddels al 3 jaar gelukkig getrouwd en woonachtig in België.
Uw vraag is afhankelijk van wat je wil en wat je in het meisje ziet. Wil je met haar een toekomst opbouwen of is het louter om wat gezelschap te hebben. De meisjes in de Filippijnen zijn meestal eerlijk en betrouwbaar, doch je moet altijd uitkijken. Komt het meisje van het plattelan
(provincie) of uit de stad. Meisjes uit de stad kennen heel wat van het leven en hebben soms een uitgebreide curriculum vitae op gebied van foreigners…
Een meisje die een gewone arbeider is verdient een bedrag tussen de 200 en 280pesos per dag ! times 30 maakt dat zo ongeveer een +/- 7500 pesos.
De andere kosten lijken me redelijk, een deftige kamer komt zo ongeveer neer op een 2000 tot 2500 pesos, afhankelijk van de locatie. Water en elektriciteit zijn niet goedkoop en internet ook niet. Ik denk dat je uw meisje mag vertrouwen, misschien rond ze de bedragen een beetje af in haar voordeel… maar wie zou dat niet doen ?
Vele groetjes en veel geluk, vergeet niet Filippijnse meisjes zijn zeer betrouwbaar!