Lastminute reisgenoot gezocht

Hallo!

Zelf zou ik best graag naar japan willen. Om de kosten in toom te houden zou ik een japan rail pass (2 weken onbeperkt met trein) nemen en met www.expedia.nl een goedkope vlucht en hotel te regelen en dan het land met de trein te verkennen (~1500 euro totaal). De reden dat ik via internet een reisgenoot probeer te vinden is omdat mijn vrienden japan te duur vinden en mijn vriendin nu nog niet beschikbaar is om naar japan te gaan. Als je nog steeds interesse hebt hoor ik het graag.

Beste Issie,

Wat een onderneming. Ik zie bij je naam 1984, dus ik neem ik aan dat je nog erg jong bent 23 jaar of zoiets. Japan op zich is ook heel erg duur.
Ik ben daar enkele jaren geleden geweest, omdat de dochter van een vriendin in Japan de taal studeerde ook de taal kon spreken, dus wat dat ebtreft ging als van een leien dakje. Ik ben 2 x zo oud als jij, dus ik kan me voorstellen dat je liever met een reisgenoot op stap wilt. Hou er verder rekening mee, dat er weinig japanners zijn die het Engels beheersen. Het is niet als Nederland waar iedereen een beetje engels kan praten.

Ik wens je veel succes met de plannen.

mvrgr

Carrie

Dank voor je advies Carrie. Het zou inderdaad fijn zijn als ik een reisgenoot had van tussen de 20 en 30 jaar aangezien ik zelf 24 ben. Ik heb ook gehoord dat er veel japanners zijn die geen engels spreken. Maar aangezien ik best wel veel weet over het land, de cultuur en een beetje van de taal, denk ik dat ik me er prima kan redden.

Jij ook veel plezier met jouw vakantie.

Groetjes,
Ismail