Last minute voorbereiding, help!

Na een hectische periode nu “ineens” vakantie… Last minute vlucht geboekt, even er tussenuit. Dat betekent ook last minute voorbereiding. Niks voor mij, mijn vakantiepret bestaat doorgaans voor een groot deel uit voorbereidingspret. Dus ik ga de komende uren doorbrengen op dit forum en de rest van ons wereldwijde web. Maar nu dus, jullie hulp gevraagd…

We (lief en ik) vliegen dinsdag naar Lissabon en volgende week donderdag terug. 9 dagen dus. Gezien de vluchttijden (komen 's ochtends aan, vliegen 's ochtends erg vroeg terug) neig ik er nu naar om op dinsdag eerst door te gaan naar een “landelijke” bestemming voor natuur/strand, daar 4 dagen te blijven en dan nog 5 dagen in Lissabon.

Maar daar komen de eerste vraagtekens al… welke bestemming wordt het naast Lissabon, en hoe (huurauto/trein) gaan we daar komen? Graag jullie hulp, ideeën en inspiratie! Mijn dank is groot! :slight_smile:

jammer dta ik het nu pas lees.ben wel benieuwd wat jullie nu hebben gedaan??

Geen probleem Mikkie, het was ook last minute dus ik verwachtte niet héél veel reacties. Misschien heeft de volgende last minute zoeker er iets aan…

We zijn dinsdags op Lissabon gevlogen, daar een auto gehuurd (bij Avis, niet de goedkoopste, maar niemand had iets meer die dag…) en naar Aljezur (Algarve) gereden. Daar in een heerlijk vakantiehuisje (http://www.booking.com/hotel/pt/carpe-vita-aljezur.nl.html?sid=39f2ac17e86c02c17e85305d4195f7d4;dcid=1;srfid=4daf467571051aad0c7d5fc9ad904704ed99ca4eX11) gezeten, echt een aanrader! Genoten van de rust, de gemoedelijkheid, het lekkere eten, de mooie omgeving en stranden. We zijn ook gaan rotsklimmen, erg gaaf voor wie van wat uitdaging houdt. Heb er geen link van, hebben we geregeld via de verhuurder van het huisje.

Op zaterdag naar Lissabon gegaan. Eigenlijk vooral de hotspots bekeken wat zo’n beetje elke toerist doet… Ook daar een fijn onderkomen, een vrij nieuw hostel (http://www.booking.com/hotel/pt/hostel-graca-28.nl.html?sid=39f2ac17e86c02c17e85305d4195f7d4;dcid=1;origin=disamb;srhash=854563835;srpos=1) met ontzettend sympathieke medewerkers. Heel behulpzaam toen we onze vlucht moesten omzetten i.v.m. de staking donderdag (en help, vrijdag trouwde mijn beste vriendin dus ik had best stress, maar het is helemaal goed gekomen).

Zou zeker nogmaals naar Portugal gaan!

zo te lezen hebben jullie je prima vermaakt!en idd,heeft de volgende er weer wat aan!klinkt wel leuk dat rotsklimmen!
ja portugal is een super land en eenmaal geweest,ga je vast nog een keer;-)