Last message in South Africa

(origineel bericht op be-more.nl)

Last message in South Africa

Dear people,
Dan is toch het moment daar gekomen om afscheid te nemen van dit prachtige land. Weer een heerlijk afwisselende week achter de rug. Op Bobbi Bear een indrukwekkende case gehad over een meisje dat met haar gezin is overvallen in hun huis en daarbij een pistool op haar hoofd gehad. Een heel dapper meisje wat het verhaal goed na kon vertellen. Er zijn spullen uit het huis gestolen en het meisje was in shock, maar gelukkig geen misbruik in het spel. Vervolgens moeder handvatten gegeven hoe ze met deze situatie en haar dochter om kon gaan. Erg boeiend en leerzaam! Verder een bezoek aan het goverment hospital gedaan, niet te vergelijken met de Nederlandse ziekenhuizen. Mensen staan in rijen te wachten totdat ze eventueel een dokter kunnen zien. Deze week heb ik de manual voor de care givers afgeschreven en gecontroleerd op spelling. De staf van Bobbi Bear was erg enthousiast over de geschreven manual, in hun woorden: Brilliant! Stiekem best een beetje trots op… Aan de hand van die manual training gegeven aan de care givers in het Engels en de care givers pakten het te implementeren day care program goed op. Heel fijn! Dinsdagavond zijn we voor het eerst een avondje uit gegaan in Toti! Erg geslaagd! Afgelopen woensdag was het Human Rights day, Public Holiday. Dus lekker relax dagje bij het zwembad bij de cottages. Donderdag een fijne dag op Bobbi Bear gehad en 's avonds uit eten in een 5-sterren restaurant om de hoek, erg lekker! Vandaag afscheid bij de Tree genomen. Heel bijzonder en indrukwekkend. Een ingestudeerde Afrikaanse dans gedaan met de lokale bevolking en een prachtige Zulu naam gekregen: ‘Nokuthula’, the peaceful one. Vanavond een heerlijke Afrikaanse braai gehad. En morgen… snik snik… back to the Netherlands. Ik vlieg om 18.40 vanaf Durban, stap over in Dubai en heb 3 uur overstaptijd en zondag om 13.30 kom ik aan op Schiphol. De tijd is heel snel gegaan en ik heb met volle teugen genoten van deze prachtige wereldervaring! Thanks Bobbi Bear! Lots of love, Elise

(origineel bericht op be-more.nl)