Eerste dag Zuid-Afrika

(origineel bericht op be-more.nl)

Eerste dag Zuid-Afrika

En wat een dag… Eerst een oeverloos lange vlucht gehad (laatste overstap ingeklemd tussen 2 besnorde mannen van elk 160 kilo schoon aan de haak, nice…). Maar alle vluchten keurig op tijd en afgezien van wat turbulentie prima te doen.

Op Durban stonden 3 mensen van Bobbi Bear klaar om me af te halen, heerlijk nog even op het vliegveld geluncht met ze tot mijn Zweedse roomie ook was geland en door naar het Bobbi Bear huis en onze eigen huisjes die op een paar minuten loopafstand bij Jackie op het terrein staan.

Lief en warm ontvangen en in eerste instantie zouden we morgen een dag vrij zijn maar de opvangnood is hier hoog… Dus behalve met Asa (de Zweedse roomie, erg leuke meid) hebben we ook een 8 jarig meisje in ons huisje en vanaf morgen zal ik 's avonds en 's nachts voor een vier weken oude baby zorgen. En over 2 weken komt daar ook de verzorging van een 2,5 jaar oud meisje bij met een forse spierziekte.

De komende 2,5 week is Daniel hier nog, een vrijwilliger die nog wat blijft plakken en die neemt ons onder zijn hoede, erg prettig en voor mij ook leuk om af en toe nog even wat in de eigen taal te kletsen

Vanavond bij Jackie en haar grote samengestelde gezin gegeten als ontvangst (lekker!) en nu zo lekker naarr bed. Morgen overdag naar het strand en shoppen en vanaf woensdag 4 dagen training en kennismaking bij politie, ziekenhuizen en alle andere partijen met wie wordt samengewerkt.

Verder nog weinig van het land gezien maar wat ik zag is prachtig en mij is beloofd dat ik morgen vanuit het huisje naar de zee kan kijken.

En verder ben ik nu heel moe, was net al een minuut tegen Asa aan het praten die me aankeek alsof ze water zag branden, bleek ik vergeten te zijn dat Nederlands misschien niet heel handig is om als taal te gebruiken…:wink:

Ik ga moe maar voldaan slapen en jullie lezen me met een paar dagen weer,

Liefs Eva

(origineel bericht op be-more.nl)