Ik ben nu aan het twijfelen of we niet beter ons schema nog veranderen…
Oorspronkelijk:
12 Las Vegas – Hoover Dam - Valley of Fire - Zion National Park 264 km 2u51 (+ 1 u)
13 Zion National Park
14 Zion National Park – Bryce Canyon 140 km 1u56
15 Bryce Canyon
16 Bryce Canyon – Upper Antelope Canyon – Horseshoebend Overlook - Page 250 km 3u30 (- 1 u)
nieuw?:
12 Las Vegas - Hoover Dam
13 Las Vegas - Valley Of Fire - Zion National Park
14 hele dag Zion National Park - s’avonds doorrijden naar Bryce Canyon
15 Bryce Canyon
16 Bryce Canyon – Upper Antelope Canyon – Horseshoebend Overlook - Page 250 km 3u30 (- 1 u)
Hoeveel tijd kunnen we besteden in Zion National Park (in het oorspronkelijke schema hebben we daar 2 dagen voor, in het nieuwe schema 1 dag)
30 minuten naar Hoover Dam va Las Vegas. Wil je een tour maken of hem alleen zien (bv vanaf de nieuwe Colorado River Bridge)? Dan langs Northshore rd is het mooiste en je hoeft niet meer door Las Vegas dan. Reken op tenminste 1.5-2 uur van Hoover Dam naar Valley of Fire.(75 miles) Je kan door VoF helemaal naar het eind rijden en weer terug, Rood naar geel en weer naar rood. Korte wandeling naar de Mouse Tank. Reken dan nog op 2 uur van VoF naar Hurricane en je verliest een uur tussen Nv en Ut. I15 van Mesquite naar St. George is een prachtige interstate.
Je betaalt wel een fee als je door Lake Mead NRA rijdt dus over Northshore rd. Maar vermoedelijk heb je AtB pass.
Yeehaw
Je tweede post zie ik nu pas.
Je ziet in Page een net zo grote dam. Glen Canyon Dam. Ik zou zelf dus Hoover overslaan en Glen Canyon Dam bezoeken. Je bent de gehele dag onderweg met Las Vegas-Hoover-Valley of Fire-Hurricane. (Springdale zou beter zijn imo). Ik zou 2 nachten Zion aanraden.
Vlak voor Page heb je de brug bij Glen Canyon Dam. Vlak voor de brug aan je linkerhand is een parkeerplaats en een visitor center. Je kan daar een toer boeken. Daar heb je best tijd voor met een vroeg vertrek uit Bryce.
Ok!
dus dan slaan we hoover dam over en gaan we rechtstreeks naar Valley of fire. (dat geeft ons dan ook eventjes tijd om las vegas (de strip) nog eens op ons gemak te bekijken smorgens)
12 Las Vegas – Valley of Fire - Zion National Park 264 km 2u51 + 1 u
13 Zion National Park
14 Zion National Park – Bryce Canyon 140 km 1u56
15 Bryce Canyon
16 Bryce Canyon – Upper Antelope Canyon – Lower Antelope Canyon - Glenn Canyon Dam - Page 250 km 3u30 - 1 u
17 Page – Horseshoebend Overlook – Grand Canyon 220 km 3u00
18 Grand Canyon - Kingman 275 km 2u53
Het enige dat ik nog gewisseld heb is Lower Antelope canyon en horseshoebend overlook, want Horseshoebend ligt volgens mij reeds onderweg naar Grand Canyon.
Of is het maar nodig om 1 van de 2 Antelope Canyon’s te bezoeken?
Ben je van plan om Angels Landing Trail of Observation Point Trail te beklimmen in Zion? Ik skip de eerste zeker. Ik heb hoogtevrees en het lijkt me levensgevaarlijk. Vrij recent is er nog iemand af getuimeld. Observation Point overweeg ik, al is dat een hike van 4-5 uur heen en terug. Ik weet intussen ook dat er een stuk van 700-800 meter is waar je op een meter van de afgrond wandelt, en als je weet dat je dan al 500 meter boven de begane grond zit…
Onze eerste bezoeken aan Zion waren voordat de shuttle bus kwam. Dat was een puinzooi. Nauwelijks parkeerplaatsen en je kon je auto niet kwijt. De shuttle bussen zijn een enorme verbetering. Er zijn in totaal 7 haltes tussen het visitor center en Temple of Sinawava aan het eind. Er is een lus aan het eind en dan rijdt de shuttle weer terug. Je kan zoveel uit- en instappen als je wilt.