mijn vriend en ik gaan deze zomer voor 3 weken naar de VS.
Planning:
7 augustus komen we rond de middag toe in NY.
10 augustus vliegen we door naar Los Angeles. (Aankomst rond de middag en onze auto staat daar dan klaar)
27 augustus keren we terug richting Belgie.
We hebben ergens dit schema zien staan voor een rondreis: (moet nog aangepast worden voor vertrek vanuit LA)
dag 1 San Francisco - San Luis Obispo
dag 2 San Luis Obispo - Los Angeles
dag 3 Los Angeles - Palm Springs
dag 4 Palm Springs - Flagstaff
dag 5 Flagstaff - Page
dag 6 Page - Bryce Canyon
dag 7 Bryce Canyon - Las Vegas
dag 8 Las Vegas - Mammoth Lakes
dag 9 Mammoth Lakes - Yosemite National Park
dag 10 Yosemite National Park - San Francisco
Wij kunnen dit dus spreiden over 16 dagen.
Waar zouden we best 2 dagen voor uittrekken?
Heeft er nog iemand deze trip gedaan in ongeveer evenveel dagen?
Alvast bedankt!
We hebben hier wat zitten rondkijken op het forum en zijn tot deze indeling gekomen. Is dit haalbaar?
Dag Datum Vlucht Route / Te bezoeken Aantal km
1 2012-08-07 Brussel – New York New York
2 2012-08-08 New York
3 2012-08-09 New York
4 2012-08-10 New York – Los Angeles Los Angeles – San Luis Obispo 200 km
5 2012-08-11 San Luis Obispo – San Francisco 400 km
6 2012-08-12 San Francisco
7 2012-08-13 San Francisco - Yosemite National Park 310 km
8 2012-08-14 Yosemite National Park
9 2012-08-15 Yosemite National Park - Mammoth Lakes 165 km
10 2012-08-16 Mammoth Lakes – Death Valley 390 km
11 2012-08-17 Death Valley – Las Vegas 285 km
12 2012-08-18 Las Vegas – Bryce Canyon 400 km
13 2012-08-19 Bryce Canyon
14 2012-08-20 Bryce Canyon – Page 250 km
15 2012-08-21 Page – Grand Canyon 220 km
16 2012-08-22 Grand Canyon
17 2012-08-23 Grand Canyon – Flagstaff 150 km
18 2012-08-24 Flagstaff – Palm Springs 650 km
19 2012-08-25 Palm Springs – Los Angeles 200 km
20 2012-08-26 Los Angeles
21 2012-08-27 Los Angeles - Brussel
Is Zion national park de moeite om te bezoeken?
Heeft er iemand al Lake Havasu bezocht? Is dit de moeite waard?
Zijn de afstanden makkelijk te overbruggen? Of gaat het verkeer hier even vlot als in België?
Ik weet niet wat je in San Luis Obispo County wilde bezoeken, maar zorg dat je Hearst Castle (www.hearstcastle.org) niet mist, een gigantisch monumentaal landhuis aan de kust in San Simeon. Een waar schouwspel.
Zion is zeer zeker de moeite waard. Persoonlijk vinden wij Zion mooier dan Bryce, maar dat is persoonlijk. Een hele dag Bryce is niet nodig als je niet van plan bent te gaan wandelen.
Grand Canyon heb je ook geen volle dag voor nodig als je niet van plan bent af te dalen in de Canyon.
Tussen Las Vegas en Zion heb je ook nog Valley of Fire state park. Ook dit park is zeker de moeite van een bezoek waard.
Ik zou vanaf Las Vegas naar Zion gaan met een bezoek aan Valley of Fire, dan een volle dag Zion nemen. Vandaar door naar Bryce. Dit is een redelijk korte rit. Je hebt dan genoeg tijd om bij Bryce de uitkijk punten te bezoeken.
In page zou je dan nog een extra dag kunnen nemen. Onderweg van Page naar de Grand Canyon kun je een bezoek brengen aan Horse shoe bend overlook.
Je komt in de knoei als je nog extra dagen wil toevoegen maar Zion mag je niet overslaan.
Je komt op het goede moment van de dag in LA aan maar er kunnen altijd files zijn en je bent nog niet op weg als je om 11am aankomt.
Van Lax naar San Simeon kan in 5 uur als het verkeer meewerkt maar je mist dan Pacific Coast hw langs Malibu naar Oxnard. Dat is een keuze. Je kan ook in Cambria overnachten bv aan Moonstone beach.
Je kan Hearst Castle het eerst de volgend morgen bezoeken. neemt een paar uur. Ik zou toer 1 boeken daarvoor. Dan is het nog een lange rit naar San Francisco die gemakkelijk 6 uur kan nemen met wat stops langs hw1.
Ipv 2 nachten Bryce dus een overnachting Bryce en in Zion maar je hebt wel weinig tijd. Ook in Las Vegas is een nacht kort.
Flagstaff ligt niet op de route. je kan een nacht GC doen en dan de volgende dag naar bv Kingman en wat van R66 zien. Daarna naar LA zonder Lake Havasu of Palm Springs. Je wil toch ook wel wat tijd aan LA besteden denk ik?
Yeehaw
Kingman is inderdaad een goed alternatief ipv Flagstaff.
en dan kan ook van Kingman in 1 x doorgereden worden naar Los Angeles, waardoor we terug een dag winnen.
Het is niet echt de bedoeling om aan de steden (Los Angeles en Las Vegas) veel aandacht te besteden. We zijn allebei meer voor de natuur, dus denken we dat gewoon Las Vegas eens zien in de avond voor ons voldoende zal zijn.
zijn de Motel Six motels trouwens de goedkoopste motels die je kan vinden overal in de VS?
Dag Datum Vlucht Route / Te bezoeken Aantal km Tijden
1 2012-08-07 Brussel – New York New York
2 2012-08-08 New York
3 2012-08-09 New York
4 2012-08-10 New York – Los Angeles Los Angeles – Morro Bay (Of San Simeon) 329 km (Of 376 km)
5 2012-08-11 Morro Bay (Of San Simeon) – San Francisco 373 km (Of 341 km)
6 2012-08-12 San Francisco
7 2012-08-13 San Francisco - Yosemite National Park 310 km 4u30
8 2012-08-14 Yosemite National Park
9 2012-08-15 Yosemite National Park - Mammoth Lakes 165 km 2u09
10 2012-08-16 Mammoth Lakes – Death Valley 390 km 5u00
11 2012-08-17 Death Valley – Las Vegas 285 km 3u30
12 2012-08-18 Las Vegas – Zion National Park 264 km 2u51
13 2012-08-19 Zion National Park - Bryce Canyon 140 km 1u56
14 2012-08-20 Bryce Canyon
15 2012-08-21 Bryce Canyon – Page (Horseshoe bend overlook zeker doen!) 250 km 3u30
16 2012-08-22 Page – Grand Canyon 220 km 3u00
17 2012-08-23 Grand Canyon
18 2012-08-24 Grand Canyon - Kingman 275 km 2u53
19 2012-08-25 Kingman – Los Angeles 513 km 5u11
20 2012-08-26 Los Angeles
21 2012-08-27 Los Angeles - Brussel
We waren van plan om geen hotels op voorhand te reserveren.
Zijn er plaatsen waar we dit beter wel doen? (omwille van de drukte ofzo)
In page kun je een bezoek brengen aan Antilope canyon. Horse shoe bend overlook kun je bezoeken op de weg naar de Grand Canyon.
Verder zou je ipv een volle dag bij Bryce die dag bij Zion kunnen zetten of de volle dag Grand Canyon daar voor inleveren. Of ben je van plan de canyon in te gaan?
Tussen Las Vegas en Zion zeker een bezoek brengen aan Valley of fire!
Ik zou alles reserveren die tijd van het jaar. Het zal nu al moeilijk genoeg zijn om iets te vinden in Yosemite en GC. Eens met Marenko. 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.
Eventjes nog een vraag over die Antelope Canyon en Horseshoe bend.
Zijn dit plaatsen waar je kan wandelen? Of is het ook meer om gewoon eens door te rijden en vanaf een paar uitkijkpunten alles te zien?
Ik vind dit op de site van Antelope Canyon: “SPECIAL NOTE TO ALL VISITORS AND TOURISTS
All areas on the Navajo Nation are closed to non-Navajos unless you have a valid camping, hiking or backcountry permit issued by the Navajo Parks and Recreation Department or other duly delegated tribal authority. Failure to have a permit is considered Trespassing on a Federal Indian Reservation.”
Mag je daar vrij rondwandelen? of moet je iets speciaals aanvragen?
Er zijn twee antilope canyons, de lower en de upper. De lower kun je zelf naar toe rijden en dan een ticket kopen. Wanneer er genoeg mensen zijn brengt een gids je lopend naar de Canyon, je kunt daar nog redelijk op jezelf door de Canyon wandelen. De upper wordt je met een jeep naar de Canyon gebracht en ga je met een gids de canyon in. De tijd is beperkter, en het is daar vaak ook erg druk. De lower is smaller en langer dan de upper.
Google maar eens op afbeeldingen zodat je weer waar het over gaat.
Horse shoe bend is een uitkijk punt (wederom google maar eens op afbeeldingen) Hierbij zul je op het parkeerterrein moeten parkeren en er dan naar toe moeten lopen. Dit is nog wel een redelijke afstand, vooral terug, berg op, door mul zand, met hitte kan wel pittig zijn.
Ja, ik had al foto’s opgezocht en het ziet er heel mooi uit daar! Dus dat nemen we er zeker bij. Voor Horseshoe bend moeten we dus niet zo heel veel tijd voorzien, want het ligt op weg naar de Grand Canyon.
Antelope Canyon zullen we er ook bijnemen en afhankelijk van de tijd die we hebben doen we upper of lower.
Alvast bedankt voor de tips
zo komen er dingen bij, die we anders niet ontdekt zouden hebben!!
Als je een tijdje de uitzichten van Horseshoe bend wil bewonderen neemt een bezoek al snel 1.5 uur maar dat kan ook korter. Van de parkeerplaats naar de rim , enkele foto’s maken en weer terug neemt ca 45 minutes. Geen omheining aan de rim dus wees heel voorzichtig.
Als je naar Upper wil kan je een toer vanuit Page nemen met Tsosie, Ekis of Overlander. Hun kantoren zijn in het centrum van Page. Ik ben me niet bewust van toers naar Lower maar daar kan je gewoon naar de parkeerplaats rijden en doen zoals Marenko beschrijft. De parkeerplaatsen voor Lower en Upper liggen tegenover elkaar. Als je beiden wil bezoeken geldt een keer Navajo Fee ($6,–) maar je moet de toers apart betalen.
Yeehaw
De parkeerplaatsen voor Lower en Upper liggen tegenover elkaar.
Kleine correctie: Toch niet helemaal. Wij hebben ook even moeten zoeken naar de parkeerplaats van de Lower. Komende van Monument Valley kom je vanzelf langs de parkeerplaats van de Upper aan de linkerkant. Voor de Lower volg je die weg nog een stukje door, en slaat van verderop rechtsaf. Hier bevindt zich op een gegeven moment aan de linkerkant de parkeerplek van Lower.
Ook niet helemaal juist. De zijweg naar Lower ligt precies tegenover de ingang naar Upper. Rijd die weg een paar honderd meter en sla links af op de korte dirtroad naar het kot bij Lower. Je ziet dat kot van de weg af liggen. De ingangen liggen dus wel tegenover elkaar maar daartussen zijn enkele honderden meters.
Och hou op schei uit. Weet je hoe vervelend dat is als kaartlezer. Ligt je bril ergens achter in de camper, en dan moet ik gaan vertellen welke kant we op moeten terwijl ik het zonder bril echt niet meer kan lezen lol2