voor enige tijd terug hebben wij onze reis geboekt. Een deel hiervan ziet er als volgt uit:
Las Vegas(3 nachten) - zion (2 nachten)
zion - page (2 nachten)
page- north rim gc (2 nachten)
north rim- flagstaff (1 nacht)
Nu ik op de kaart heb gekeken is de route page/ north rim/flagstaff een beetje een ongelukkige keuze geweest aangezien je niet dwars door de canyon heen kan rijden naar flagstaff, maar weer terug moet via page.
Maar goed, dit is nu eenmaal zo geboekt. Ik heb een paar vragen die jullie misschien wel weten te beantwoorden:
als wij van zion naar page rijden willen wij bryce canyon in de route meenemen. Is dit qua tijd te doen? Weet iemand nog een leuke route in dit geheel. Ik meende op de kaart te zien dat je van bryce eerst weer dezelfde weg terug moet nemen om naar page te kunnen rijden.
Is het in diezelfde dag nog mogelijk om horseshoe bend aan te doen?
Van page willen wij in 1 dag naar monument valley en weer terug naar page rijden. Is dit qua tijd te doen? en is er een leuke route waarbij wij op de terugweg een andere route kunnen nemen?
van de north rim moeten wij vervolgens naar flagstaff. Is het in deze reisdag nog mogelijk de south rim aan te doen? of zijn er andere leuke dingen op deze route te zien?
10 dagen is heel erg kort maar waarschijnlijk komt dit door omstandigheden.
Las Vegas - Zion is een 3-tal uren rijden. Ik zou dan heel vroeg vertrekken en die dag nog Zion NP bezoeken. De dag erop kan je Bryce bezoeken (+/- 2u rijden enkel) en 's avonds terugrijden naar je hotel (dat al geboekt is verstond ik).
De dag nadien richting Page via Kanab, dit is een dikke 2 uur rijden dus heb je nog tijd om die dag Horseshoe Bend te bezoeken en misschien zelfs Antelope Canyon (op voorhand boeken).
Vanuit Page is Monument Valley inderdaad een dagtrip. Heb ik zelf ook al gedaan.
North Rim - South Rim - Flagstaff is te doen als je vroeg vertrekt en je beperkt tot korte stops aan de uitzichtpunten. Dus geen lange wandelingen, helikoptervluchten,…
Tussen Zion en Page via Bryce is ca 5 uur rijden plus een paar uur voor Bryce en onderweg is ook nog heel wat te zien (Canyon Overlook Trail, Checkerboard Mesa, Red Canyon etc etc. Je wint wel een uur tussen Zion/Bryce en Page. Je verliest een uur tussen Las Vegas en Zion.
Met slechts 2 nachten in Page zou ik geen dagtrip naar MV maken. Je zit tenminste 5 uur in de auto en je moet dezelfde weg heen en terug rijden dan. Tevens in MV veel mooier bij sunset en sunrise.
Page naar NR is 2.5 uur rijden en ook heel wat te zien onderweg. Marble Canyon, Lees ferry, Navajo Bridges, House Rock Valley. Koop cookies bij de Jacob Lake Inn. Heerlijk!
Van NR naar SR rijd je niet via Page. Neem 89 vanaf Bitter Springs naar Cameron.
Horseshoe bend vind ik mooier 's morgens. Voor sunset kan je naar Wah Weap overlook gaan.
North rim naar south rimn (GC Village) is ten minste 4.5 uur rijden en van GC Village naar Flagstaff is 1.5 uur. Mooist via 180.
Yeehaw
bedankt voor jullie tips. als ik het goed begrijp is de south rim dus nog wel mee te pakken in de route.
aan frederik. we blijven langer dan 10 dagen, we gaan ook nog naar la/ sequ. park/ yosimety park en san francisco. Als jullie nog meer tips hebben, houd ik me aanbevolen.