In de Zomer ga ik naar Thailand toe en ik ben ook van plan om een van de buurlanden te bezoeken. Ik was al van plan om naar Myanmar te gaan en ik vroeg mij af of ik daarnaast beter naar Laos of Maleisie kon trekken voor een True Asia ervaring en mooie natuur.
Maakt niet uit, boek je ticket ter plaatse bij air asia. Spot goedkoop en je kunt heel Azie verkennen (zelf zou ik naar Maleisie gaan).
Laos!!!..is echt helemaal geweldig! Maleisie is niks mis mee, maar haalt het niet bij laos!
Geen twijfel, Laos is the one!!! Prachtig lang, prachtige mensen en nog heel erg puur.
Idd mee eens ben in beide landen geweest. Laos heb ik geheel per fiets gedaan, echt een mooi land, wel arm maar heel puur. Ik vond persoonlijk het noorden mooier dan het zuiden. Maleisie is veel westerser en dus ook duurder. Ook een mooi land hoor, ook zeker de moeite waard. Als ik zou moeten kiezen…Laos
Een erg moeilijke keus zou ik het vinden… Ik ben in Thailand geweest en in Maleisie en in Laos. Maleisie en Laos zijn totaal verschillende landen. Laos is een heel gemakkelijk bereisbaar land, maar nog redelijk primitief (hoewel het wel erg snel ontwikkeld met bijvoorbeeld speciale VIPbussen voor toeristen). Dat maakt het heel avontuurlijk! Je hebt er hele mooie natuur (vooral tussen Vientiane en Luang Prabang) en in het noorden wonen veel verschillende minderheden. In het zuiden heb je wat minder toeristen en veel watervallen en wat ik erg mooi vond een grote eilanden groep in de mekong. Maleisie is veel westerser. Hier heb je veel meer het vakantiegevoel in plaats van het reizigersgevoel (minder avontuurlijk dus). Wat in Maleisie erg mooi is, is dat er verschillende groeperingen (Chinezen, Indiers, Maleisiers) wonen, met allemaal weer een ander geloof en dat zij naar mijn mening ondanks de verschillen heel goed samen kunnen leven met elkaar. Maleisie is mooi kwa natuur, kwa mensen en vooral ook kwa apen, die je echt overal tegenkomt daar (maar dan wel vooral op Borneo), ook Kuala Lumpur met de Twin Towers vond ik erg de moeite waard…
Het is dus maar net waar je het meeste van houdt! Veel succes met je keus en vooral heel veel plezier daar!
Danja