Hallo Ik wil graag naar aankomende zomer naar Thailand en Laos en miss. maleisie . Ik ben zeer geintresseerd in het tropisch regenwoud. Ik wil naar maleisie puur alleen voor het Taman Negara NP. Anderzijds wil ik mijn tijd vooral doorbrengen in Thailand en Laos .
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen het Taman Negara NP in Maleisie of bijv. Kao Yai NP en Kao Sok NP , beide in Thailand. Zijn de jungles in Thailand en eventueel Laos net zo mooi en weelderig als het Taman Negara NP in maleisie zodat het eigenlijk onnodig is om speciaal hiervoor naar Maleisie te gaan ?
Persoonlijk vond ik Taman Negara een beetje tegenvallen… Heel erg druk en touristisch!
Waarom overweeg je niet om naar Borneo te gaan voor het regenwoud? Of naar Sumatra? Vanuit KL kun je voor weinig geld die kant op vliegen. Behalve een rijk aanbod aan planten vind je hier bovendien een rijk aanbod en beesten, zoals bv neusapen en orang utans! (Met name die laatste zijn geweldig om in het wild te zien…)
Maar wat jungle in Thailand en Laos betreft: zeker ook erg mooi! Helaas had ik niet de mogelijkheid de Gibbon Experience te doen in Noord-Laos, maar dat schijnt echt heel tof te zijn (al is het wel wat duur). Het reservaat rondom de Emeral Waterfalls in Thailand is ook een aanrader, wanneer je tenminste niet met een georganiseerde tour gaat en dus meer tijd hebt om dieper het bos in te gaan.
Ik denk dat ik Borneo ook erg mooi zal vinden. Ik lees veel over de prachtige natuur op Borneo en over de cultuur van de Dajaks. Hoe zit met de rest van Borneo eigenlijk …is het erg arm / sfeervol , aardige mensen ,goedkoop ? en wat vind jij mooier …maleisische Borneo of Indonesisch Borneo ?
Ik ben niet in Indonesisch Borneo geweest, dus ik weet het niet. Wel kan ik zeggen dat het makkelijker en goedkoper is om naar Maleisisch Borneo te vliegen en daar rond te reizen. Ook heb je daar een grotere kans andere reizigers te ontmoeten om samen een tourtje te boeken.
Ik vond de mensen op Borneo zeker aardig!
Hoe meer ik reis, hoe moeilijker ik het vind om te zeggen of mensen arm zijn of niet. Op Borneo heb ik niet veel mensen gezien die bedelen en op straat leven, als je dat bedoelt.
Ja das ook een goede optie , Maleisie in in vergelijking met buurlanden redelijk welvarend en meer westers dan indonesie lijkt me . Ik borneo vind je oude culturen dat weet ik , maar hoe zit het met de rest van Borneo , er leven niet alleen maar Dajaks lijkt me . Hoe leven de mensen daar in het algemeen ?
Hi Sander, aankomende mei/juni wil ik ook gaan rondreizen in Thailand/Laos/Cambodja. Ben erg benieuwd naar de ongerepte natuur en de verschillende stammen. Ik reis alleen, wil niet teveel toeristische plekken bezoeken maar ook niet me alleen in de wildernis bevinden… beetje de gulden middenweg. Hoe denk jij dat aan te gaan pakken? Groet, Janneke
hallo janneke . Ik reis net vader en 2 broertjes voor 3 weken naar Thailand en Laos .Ik wil vanuit Mae Hong Son (2 dagen) de gouden driehoek van Thailand naar Laos , naar Luang Prabang (3 dagen + trekking) en vanuit daar naar Vang Vieng en dan naar Vientiane en als laatste nog n klein weekje Koh Samui. Het word wel krap dus ik weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken, miss een vluchtje hier en daar . Ik wil in het zuiden en Laos n paar trekkings maken.
En jij ?
Hi Sander, je reist met je vader en 2 broertjes? wat een gezinsonderneming, doen jullie dat vaker? Kijk uit dat je in het zuiden niet teveel de regenbuien opzoekt, zuid is wel veel natter rond die tijd. Ik ben zelf natuurlijk nog niet geweest dus van trekkings weet ik nog niet zoveel… las wel dat in Luang Prabang er een trekkingbureau All Lao is dat goede tours organiseert. Ook is er in noord thailand een org. genaamd de Gibbon Experience, ecotourisme in jungle. kijk op www.ecotourismlaos.com . succes, je gaat ongv de zelfde route maken als ik, wie weet komen we elkaar tegen!
He bedankt voor je tips … naar mijn weten is het op Koh Samui dan mooi weer in tegenstelling tot Phuket. Ik heb wel gehoord van de Gibbon Experience in Bokeo , Noord - Laos . Die trekking in Luang Prabang lijkt me te gek.
Jij ging in juni toch ? ik vertrek ongeveer 14 july dus … ik weet niet of je dan daar nog bent …anders komen elkaar miss wel tegen.
ik zou zeker niet voor Taman Negara alleen naar Maleisie gaan. Het viel mij ook erg tegen, hoewel er wel veel bijzondere planten zijn (voor als daar je interesse ligt) Khao Yai ben ik ook geweest. Dit is een erg mooi park, met naar mijn mening zeker net zulke mooie jungle als in Taman Negara en met ook nog eens de kans op het zien van olifanten en tijgers (maar dan moet je wel veel geluk hebben). Ook op Borneo (Sarawak) ben ik geweest. Daar heb je ook hele mooie jungle. Zeker de nationale parken Mulu en Baco zijn daar erg de moeite waard. Hier heb je ook heel veel bijzondere planten en wat ook mooi is aan Maleisie is dat je er erg veel apen in het wild zult tegen komen (meer dan in Thailand en Laos)…
Veel plezier alvast!
Ok bedankt ! Ik heb toch al besloten om naar Thailand , :Laos en Cambodja te gaan 10 weken… Ik denk dat ik ook naar khao Yai ga idd en ook zeker naar Khao Sok Np schijnt ook erg mooi te zijn. De jungle in het noorden heb ik al gezien en viel een beetje tegen. Bijna geen enkel dier of diergeluiden ofzo meegemaakt. Alleen een joekel van een spin.