Laos of Cambodia

Goededag,
Mijn vriendin en ik (17jr en 18jr) willen heel graag voor ons eindexamen een backpack trip maken door ZO azie. maar we zijn er nog niet helemaal over uit welk land het nou wordt. we zijn erg aan het twijfelen tussen laos en maleisie. En volgens mij kan je deze 2 in 4-5 weken lastig combineren (verbeter me als ik het verkeerd heb en het juist top is). Maar we willen jullie graag vragen waar jullie voor zouden kiezen voor een eerste backpack trip. Ons budget is niet heel hoog dus we zoeken vooral veel goedkope vervoersmiddelen (zo min mogelijk vliegen dus) maar ons budget zit ook nog wel wat speling in op dat gebied maar onnodig vliegen vermijden we liever haha. Ik hoor het graag van jullie! ben benieuwd welk land jullie het meest aansprak (landen buiten laos en Maleisie die ook erg mooi zijn in de omgeving van ZO azie horen we ook maar al te graag!)

Groeten Sophie & Casper

Als het jullie eerste keer ZO-Azie wordt (wat ik wel aanneem, want 17 is nog wel errug jong), zou ik voor Maleisie gaan, dat toch een stuk Westerser is dan Laos waar het toerisme toch nog enigszins in de kinderschoenen staat. Maleisie is dan een goed land om een eerste kennismaking met Azie te krijgen.
Maar als ik zelf zou moeten kiezen tussen Laos en Maleisie, kies ik absoluut voor Laos. Maar dat heb ik destijds ook pas gedaan nadat ik al vele malen in Thailand was geweest.

Maar waarom anders geen Thailand ? Vluchten zijn vaak goed geprijsd omdat er tientallen maatschappijen naar toe vliegen, goedkoop land, vervoer in het land is erg makkelijk te regelen en gaan naar alle uithoeken, mooie natuur en prachtige stranden, goedkope accommodatie, heerlijk eten, veel bezienswaardigheden, al met al genoeg te doen.

Mocht ZO-Azie goed bevallen, dan kan je altijd nog een keer terug om Laos te bezoeken.

Dankuwel voor uw reactie!
het is inderdaad onze eerste trip met zijn 2e alhoewel we wel al wat ervaring hebben met onze ouders. Waarom zou u voor laos kiezen? en is het verschil tussen het meer westerse maleisie en laos erg groot? en hoe merk je dit verschil ? Wij zijn wel echt opzoek naar de zuid oost azie beleving, is die even groot in laos als in maleisie? en als we het land hebben gekozen dan gaan we heel veel onderzoek doen naar alles over het land!
Groeten

Ik zou zelf voor Laos kiezen, omdat dat een stuk ongerepter is dan Maleisie. Zoals ik al schreef staat het toerisme in Laos nog in de kinderschoenen en is Maleisie een van de meest Westerse landen in ZO-Azie. Het verschil tussen Maleisie en Laos is duidelijk te zien.
In Maleisie is alles stukken beter geregeld en is men volledig ingesteld op toeristen. Faciliteiten in Maleisie zijn stukken beter, wegen zijn vele malen beter, het is tig x moderner, en veel mensen spreken er Engels.
Voor een eerste kennismaking met ZO-Azie is Maleisie een van de beste keuzes.

Hm beide landen zijn echt mooi. Zeker als je in Maleisische Borneo rond reist. Als ik toch moest kiezen, Laos. De natuur is heel mooi, en ik vond Luang prabang een hele leuke plaats.
Wat davenuman zegt is helemaal waar, maleisie is stuk westers. Maar het reist daar wel makkelijker.
En wanneer je voor Maleisie kiest ga dan zeker naar Borneo! Mooie natuur!

Maar je geeft aan liever niet te vliegen om geld te sparen. Neem een kijkje op Air asia. Wanneer je hier vroeg boekt kun je erg voordelige tickets boeken. Zo kost een enkeltje Kuala lumpur naar Vientaine maar ongeveer 50 euro!
ook vluchten in Maleisie zijn heel goedkoop!