Langmusi

Hallo,

Vanaf half oktober vertrekken wij voor vier weken naar China. De planning is om rond 24 oktober met de bus van Xiahe naar Langmusi te reizen om vervolgens naar Songpan richting Chengdu te gaan.
Aangezien we voor het visum de overnachtingen vast dienen te leggen ben ik bezig om iets te bespreken in Langmusi. Nu wil het voorval dat het hotel van 5 oktober tot februari gesloten is vanwege laagseizoen. Verder is er geen hotel of guesthouse via internet te vinden.

Heeft iemand voor ons een tip om in Langmusi te overnachten?
En moet je je reis daadwerkelijk van punt naar punt vastleggen voor het aanvragen van een visum?

Alvast bedankt voor jullie reacties:chin:

Wat er dan open is in langmusi weet ik niet is idd laagseizoen en veel mensen van daar gaan dan naar Chengdu. De nomaden zijn dan ook naar de winterweides.
Wat betreft het visum kan ik je wel helpen. Boek gewoon via booking.com, wel even kijken of het gratis annuleren is.
Je kunt bijvoorbeeld extra dagen plannen in Chengu.
Zo kun je globaal je reis door china “plannen” voor je visum heb je de reserveringen en die kun je zodra je visum binnen is gelijk annuleren of als dat prettiger voelt in China zelf.
Wij hebben dit vorige zomer gedaan en dat werkt prima. Eenmaal in t land houden ze je echt niet in de gaten.

Via Wereldwijzer app

1 like

Ik kan via ctrip op 24/25 oktober het DAJIHOTEL in Langmusi/luqu boeken, voor 218 rmb incl. ontbijt en tax.
Probeer dat eens.

Ze zijn op dit moment vrij soepel met het afgeven van een visum. Althans mijn ervaring voor een trip van 24 dagen in april/mei. Ik heb e-tickets, reisschema en alleen de boekingen in de grote steden afgegeven.

Je zou ook 1 nacht extra in Songpan kunnen boeken en die later weer annuleren. Eind oktober is het misschien tricky om in 1 dag van Xiahe naar Songpan te willen, je bent sowieso lang onderweg. Van Lanzhou naar Xiahe is een prima weg en gaat per bus in ongeveer 3 uur.

Xiahe/Labrang is de moeite waard! Ik zat daar 3 nachten in het Tibetan Overseas Hotel. Boeking was via e-mail als ik het me goed herinner. Maar sinds vorige jaar heeft Clary van Noman Travel het Nirvana Hotel. 't Zal 's nachts koud zijn. Xiahe ligt vrij hoog. Zelfs in september was het verschil tussen dag en nachttemperatuur groot.

Johan

1 like

toen ik in Brussel mijn visum ging aanvragen, had ik een volledig stapel booking.com-reserveringen mee. De mevrouw aan de balie nam uiteindelijk gewoon de eerste pagina van de stapel en gaf me de rest terug zonder er zelfs maar naar te kijken. Waren veel minder streng dan ik verwacht had.

Den Haag is geen Brussel. In België wordt er volgens mij veel soepeler met visumaanvragen omgegaan.