China binnenland vraag!

Hallo allen,

Ik ga komende zomer met mijn vriendin door china heentrekken.
Hierbij stuiten wij echter op een probleem. WE willen zoveel mogelijk zelf regelen en dit is ook goed te vinden op internet, maar we stuiten op een probleem.
We willen van Langzou - Xiahe - Langmussi - Zoige - Songpan.
Nu is het zo dat het stuk Xiahe - Langmussi en Langmussi - Zoige gedaan kan worden met de bus. alleen er gaat er maar eentje per dag.
Wie heeft ervaring met dit stuk china? Liefste slaan we Zoige ook over het is nu alleen veplicht vanwege de busconnectie.
Is het makkelijk een tour te regelen voor dat stuk die evenredig aan de trip betaalbaar is. Of is hetmogelijk een locale taxi te regelen?
Graag jullie informatie!

Dank alvast

Een lastige vraag die mij ook een beetje verward. Klopt het dat je wilt weten wat de handigste manier is om tussen Langmusi en Songpanxian te reizen? Op google maps lijkt het erop dat iedere reis tussen deze twee steden via Zoige gaat. Zoige ontwijken is dus geen optie. Dus als er een bus per dag gaat, dan zou ik die nemen. Dat lijkt mij een prima en bovendien goedkopere optie als de taxi die waarschijnlijk een dagtarief zal rekenen van minimaal 300 yuan op een reisafstand van zo’n 5-6 uren.

Succes met het uitzoeken van je reis!

1 like

Dank voor het antwoorden.
Ik zal mijn vraag vanwege de onduidelijkheid nog even toespitsen.

Beijing - Xian —> Nachttrein
Xian - Langzou —> Nachtrein
Langzou - Xiahe (Labrang monestery) —> bus (6 uur)
Xiahe - Langmussi —> bus (4 uur) 1 bus per dag volgens lonely
Langmussi - Zoïge —> bus (1 uur) 1 bus per dag volgens lonely
Zoïge - Songpan —> bus (6 uur) 1 bus per dag volgens lonely

En dan vanuit Songpan Huanglong national park en of Jiuzhaigou nature reserve. Welke is een must see?

De vraag is wie heeft er ervaring met het dik gedrukte stuk?
Hoe groot is de kans dat een bus die maar eenmaal per dag gaat volzit?
Kan je bijvoorbeeld in Langzou een tour regelen die sowieso het Labrang monestery aandoet en verder de omgeving niet vergeet en je afzet of in een van de nationale parken of Songpan? ZO ja wat zijn de kosten hiervan?

Een taxi kost dus ongeveer 300Y per 5 uur dus dat zou ook een optie kunnen zijn per gemiste bus of om een dag winst te maken en zo Zoïge over te slaan.

Hopelijk zijn er mensen die toch wat ervaringen over dit stuk willen delen. Zou zonde zijn als we het van onze route af moeten halen vanwege tijd tekort doordat een bus volzit.

Hallo Kuifje,

Ik stuit nu op jouw vraag en ik heb dezelfde.
hoe hebben jullie dit geregeld 2 jaar geleden?
Wij reizen met zijn vieren (gezin) en ik dacht erover om een taxi te huren ofzo.

Ik hoor graag van je!

Hoi Cosina,

Het was even terug zoeken maar we hebben toen de bus van Langzou naar Xiahe genomen. Daar een aantal dagen genoten van de omgeving en verder met de bus naar Langmussi. Daar tekort gebleven. Via deze site http://www.langmusi.net/web_e/tips/bus.asp een taxi genomen naar Jiuzhaigou. Kosten vielen erg mee. Wel hebben we het zonde gevonden dat we niet langer in Langmussi waren. Dus zeker de moeite waard om te onderzoeken of daar tijd voor is.
Hopelijk heb je hier wat aan. Groet Paul

Hai! Bedankt voor je antwoord!
Had al vermoeden dat het daar mooi zou zijn.
Kun je daar ook de steppe op en in een yurt slapen?

Groetjes cosina

Bericht is al tijd geleden geplaatst dus misschien is dit niet meer relevant, maar wil het toch even laten weten. In najaar 2012 heb ik het zelfde traject gedaan. Ik had het geluk dat ik in 1 dag met de bus van Langmussi naar Jhiuzaigu (weet even niet of ik de namen goed schrijf) kon reizen. Ik had verwacht dat ik moest overnachten in Zoige (op eerste oog saaie stad). We waren daar echter vroeg genoeg en er ging nog een bus naar Songpan. Daar regende het en daarom ben ik doorgereisd naar Jhiuzaigu. Geloof weer met andere bus. Ik vond Jhiuzaigu echt een van de hoogtepunten van mijn reis. Heel bijzonder. Succes en groeten.

2 likes