Jiuzhaigou - Songpan- Chengdu

Hoi Hoi :dag:,

In oktober ga ik naar China, de route staat al gepland ik loop alleen vast bij het volgende:
Dag 1: Vanuit Xi’an vliegen we naar Jiuzhaigou. (De planning was om de transfer te pakken vanaf de luchthaven naar Jiuzhaigou National Park.)
Dag 2: Jiuzhaigou National Park
Dag 3: 'S ochtends met de bus van Jiuzhaigou naar Huanglong National Park
Dag 4: Met de bus vanuit Songpan naar Chengdu

Nu kan ik alleen advies vinden van Chengdu naar Songpan of vanaf Jiuzhaigou naar Chengdu…
Weet iemand of er een bus rijd tussen Songpan naar Chengdu?

Zo ja hoe duur, is er een schema bekend?
Graag zou ik ook tips willen ontvangen van bovenstaande planning, moeten we misschien iets laten zitten?

Alvast bedankt1 :chin:

Er rijden sowieso bussen. De bus vanaf Jiuzaigou komt ook door Songpan. Ik vond hier een vermelding van 3 bussen: www.langmusi.net. Hoe accuraat dit is weet ik niet. Makkelijkste is denk ik even een van de accomodaties is Songpan te bellen/mailen.

Dankjewel voor je reactie! Ik ben er uit, in de lonely planet staat dat er 3 bussen per dag vanuit Songpan gaan…

Ik heb 2,5 jaar geleden een foto gemaakt van het informatiebord op het busstation in Jiuzhaigou, de tijden zou ik niet meer vertrouwen maar de locaties, afstand en prijs is misschien nog handig om te weten.

Van 九寨沟 Jiuzhaigou naar 松潘 Songpan is 102km en de prijs CNY 35,-.
Van九寨沟 Jiuzhaigou naar 成都 Chengdu is 434 km en CNY 145,-
Van九寨沟 Jiuzhaigou naar 黄龙 Huanglong (Gele Draak) is 140 km en CNY 45,-

1 like

Ik ben zelf met mijn vriendin met een Chinese reis vanuit Chengdu gegaan. Dat was 100 euro pp voor vervoer, eten, onderkomen en entree. Een dag Huanglong en een dag Jiuzaighou is goed te doen. Je bent sneller dan de meeste Chinezen, die soms nb op hakken komen (niet aan te bevelen). Verder is het vooral gewoon heel.prachtig. Als je door de massa’s Chinezen heen kunt kijken, en daar ben je tegen die tijd vast aan gewend, is het echt genieten.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

@CoxaNL in hoeveel dagen hebben jullie Jiuzhaigou en Huanglong gedaan? Hebben jullie een dagtrip naar Huanglong vanaf Jiuzhaigou gedaan, of hebben jullie daar overnacht?

Hallo Manu 91

Ondertussen is je reis voorbij… Hopelijk heb je een leuke tijd gehad. Is het mogelijk om je hele reisroute eens door te mailen? Ik wil nl ook naar Jiuzhaigou en Huanglong maar dat ligt zover van alles wat ik nog wil doen. Start in Beijing, eindigen in Hongkong en ondertussen zeker Jiuzahaigou, Huanglong, tiger leaping, lijiang, dali, yangshuo… ellen.delheye@gmail.com
Alvast bedankt!
Ellen