3 weken reisroute

Hallo

Graag wat advies/tips over onze route.
We komen vrijdag 5 oktober 's morgens om 6.15 aan. Dit is het laatste weekend van golden week.
Is 3 dagen voldoende of vanwege golden week 4 dagen aan te raden?? Kan ik de planning van de eerste 3 dagen ook in 2 dagen plannen?? Wij zijn gewend te beginnen met een vol programma ipv bij te komen van de reis en te wennen aan het tijdsverschil, dat betekend dus inchecken backpack droppen en op pad…
Excursie naar de muur bij Jinshanling niet op dezelfde dag dat je de evt nachttrein neemt ivm te late terugkomst?
Verder Jiuzhaigou NP vanuit Xian of Chengdu?? De moeite waard??
Eventueel niet naar Pingyao en Jiuzhaigou NP maar inplaats daarvan naar Dali en Lijiang??
Laatste dagen in dag langer in Zangjiajie en 1 dag korter in Yangzhou/Xingping??
Verder lijkt ons het Zhangye Danxia Nationaal Park (regenboogbergen) ook erg mooi maar ook ver uit de route?? En dan moeten we ergens anders iets laten vallen…
Verstandig denk ik om niet allemaal nachttreinen te nemen?? Weet uit ervaring in Vietnam dat je er niet echt uitgerust uitkomt (nachtbussen zijn nog erger in Vietnam)… neem aan dat de nachttreinen vergelijkbaar zijn met China.

04-10 Vlucht A’dam naar Beijing Vertrek 14.50 uur
05-10 Aankomst Beijing 6.15 uur Fietstocht s middags Baja Bikes?? of ergens anders boeken
06-10 Beijing Plein van de Hemelse Vrede, Verboden Stad, Hutongs
07-10 Beijing Tempel van de Hemel, 's middags Het zomerpaleis
08-10 Beijing Excursie naar de muur trekking boeken of zelf gaan?? Jinshanling!!
Nachtrein Beijing -Pingyo Middagtrein (duur 4 uur) of nachttrein duur 11,5 uur
09-10 Pingyao stad bezichtigen (Zhangbi kasteel buiten de stad) vroeg aankomen stad is het
mooist tussen 6 en 8 uur in de ochtend!!
10-10 Pingyao -Xian Sneltrein Pingyao- Xian ochtend?? Nachtrein de 9e 8,5 uur of sneltrein overdag 3 uur???
Terracotta leger
11-10 Xian Fietsen op de stadsmuur T
Trein Xian Chengdu 19.45 uur - 11.54 uur en eerst Chengdu of eerst Jiuzhaigou met vlucht???
12-10 Jiuzhaigou vlucht in de ochtend of avond ervoor??? Vervoer van vliegveld naar NP???
13-10 Jiuzhaigou Jiuzhaigou NP
14-10 Jiuzhaigou Jiuzhaigou bus naar Chengdu 12 uur
15-10 Chengdu Panda Breeding centre Chengdu
16-10 Zhangjiajie Wulingyuan National Park vlucht Chengdu Zhangjiajie rechtstreeks 119 europp (3x in de week) 16e om 13.40 uur
17-10 Zhangjiajie Wulingyuan National Park Zhangjiajie- nachttrein naar liuliang12 uur 32 euro, daarna trein 1 uur naar Guillin en bus naar Dahzai /Pingan
18-10 Dazhai Trekking rijstterassen Long Ji en Jenking bij Dazhai/Pingan
19-10 Dazhai Trekking rijstterassen Long Ji en Jenking bij Dazhai/Pingan
20-10 Xingping/ Yangzhou fietsen platteland Bus Pingan naar Yangzhou duurt 2 uur
21-10 Xingping/ Yangzhou bamboevlot over de li rivier, zonsondergang vanuit een hoog uitzichtspunt
22-10 Xingping/ Yangzhou
23-10 Yangzhou naar Hong Kong trein vanuit Guilin
24-10 Hong Kong
25-10 Vlucht Hong Kong naar A’dam Vertrek 12.20 uur

Alle tips die er niet tussen staan zijn ook welkom!
Alvast bedankt!
Rob en Ingrid.

Jiuzhaigou NP is gesloten sinds een zware aardbeving in augustus 2017. Wanneer Jiuzhaigou weer opent, is (nog) niet bekend. Ik heb wel gelezen dat het park hoopt ergens in 2018 weer open te gaan, maar daar is momenteel totaal geen zekerheid over. Eigenlijk weet je het pas zeker op het moment dat het park daadwerkelijk weer geopend is. Dus als je echt momenteel je reis in China wilt plannen, dan zou ik Jiuzhaigou niet opnemen. Zelf hoop ik dat in oktober Jiuzhaigou weer open is, want ik wil het park dan ook graag en voor een tweede keer bezoeken.

Volgens mij gaan ze morgen besluiten of Jiuzhaigou op 8 maart opengaat of niet.

Jiuzhaigou vond ik zelf wel de moeite waard, zeer mooi om te zien. Je kunt dan vanuit Xian vliegen of met de trein en dan verder met de bus reizen. Van Jiuzhaigou zou ik dan naar Chengdu reizen met de bus of het vliegtuig.

Ik zou niet naar Zhangbi castle gaan, als je maar 1 dag in Pingyao blijft. Er valt genoeg te zien in Pingyao voor een dag.

Ik heb vandaag begrepen dat Jiuzhaigou inderdaad (in ieder geval deels) op 8 maart a.s. weer wordt geopend. Met een totaal maximum aantal bezoekers per dag van 2000. En ja, Jiuzhaigou is erg de moeite waard. Ik vond Jiuzhaigou “buitencategorie”, zo vreselijk mooi! Hoop zelf in oktober a.s. een tweede bezoek aan het park af te leggen.

Oke dank je wel voor jullie info!!
Wat raden jullie aan in Beijing 3 of 4 dagen.
Willen zowiezo naar de muur bij Jinshanling.
Ook ivm de treinkaartjes zijn die makkelijk te krijgen voor de nachttrein op 7 oktober (laatste dag van Golden week)??

Hoe kun je het beste van Zangjiajie naar Gullin?

Beijing was ik 4 dagen maar kon makkelijk langer ;). En Guilin zhangjiajie is nogal een reis

Ik ben eerst naar kunming gegaan (vliegen )en vanaf daar naar Guilin om door te reizen naar yangshou

Ik had die treinreis ook gevonden als enige maar is inderdaad een behoorlijke reis. Ik dacht misschien zijn er nog andere manieren om er te komen.
Het visum moet je op tijd aanvragen lees ik overal, maar kan als ik het goed begrijp pas 3 maanden voor vertrek aangevraagd worden. Lees overal dat als het afgegeven word je binnen 90 dagen er gebruik van moet maken. Neem aan 90 dagen voor je heenvlucht … of voor de hele visum periode…dus ook de terug vlucht??

Na afgifte van het Chinese visum moet je binnen 3 maanden China in reizen. Op het visum staat een “enter before” datum. Vervolgens heb je 30 dagen om in China rond te reizen. Je kunt het Chinese visum dus niet eerder dan 3 maanden voor vertrek naar China aanvragen.

Ik Had een last minute visum :slight_smile: dinsdag spullen ingeleverd en zaterdag lag het klaar op
Schiphol ;). Ik ging ernstig op laatste moment weg …

Ik heb dus andere route gekozen omdat het anders een enorm gedoe was.