Langkawi of Oostkust met kind van 1,5 + overnachting tussen Cameron H. en Kota Bharu

Hallo,

Ik wil graag wat tips vragen voor onze rondreis eind augustus. We gaan rondreizen met een huurauto met een kind van 1,5. We willen niet te grote afstanden reizen en rustig aan doen. We zijn daarom nog op zoek naar een overnachting tussen Cameron Highlands en Kota Bharu omdat ik denk dat dit een te lange rit is op een dag?
We twijfelen of Langkawi een must is om in het reisschema op te nemen, de oostkust zou dan komen te vervallen. Wat is hierbij beter qua reistijd?

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!

Op dit moment hebben we dit in gedachten:
[TABLE=“width: 325”]

Dag 1
Amsterdam - Kuala Lumpur

Dag 2
Aankomst Kuala Lumpur

Dag 3
Kuala Lumpur

Dag 4
Kuala Lumpur

Dag 5
Kuala Lumpur - Cameron Highlands

Dag 6
Cameron Highlands

Dag 7
Cameron Highlands - Kota Bharu

Dag 8
Kota Bharu

Dag 9
Kota Bharu - Perenthians

Dag 10
Perenthians

Dag 11
Perenthians

Dag 12
Perenthians - Belum

Dag 13
Belum

Dag 14
Belum - Penang

Dag 15
Penang

Dag 16
Penang - Pangkor

Dag 17
Pangkor

Dag 18
Pangkor

Dag 19
Pangkor - Kuala Lumpur

Dag 20
Kuala Lumpur - Amsterdam

Dag 21
Amsterdam

[/TABLE]

Hallo,

Wij hebben in juli 2013 zowel de oostkust als Langkawi bezocht. Wij vonden Langkawi het leukste van onze reis. Op dit eiland kun je zowel mooie stranden bezoeken als watervallen, gemakkelijk rond het eiland rijden, mangrove bezoeken, natuurpark bezoeken. Er was enorm veel te doen. Op de Perhentian islands is letterlijk niets anders te doen dan snorkelen of eventueel kano varen. Op Besar zijn wel prachtige stranden. Wij zijn korter dan gepland gebleven, maar waren hierdoor wel genoodzaakt een overnachting in Kota Bharu te doen (wij zijn namelijk vanuit KL gevlogen en hadden het ticket terug al gepland staan) Ik zou een verblijf in kota bharu overslaan. Dit is geen fijne stad. Ik zou dus de autoreis en oversteek dezelfde dag proberen meteen maken.

Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Reizen is zo persoonlijk…Wij reisden veel met kleine kinderen oa een jaar met 2 kinderen van 3 en 5 jaar en in Maleisie was voor ons Perhentian Kecil het hoogtepunt, (de Lagoon). Prachtig snorkelen oa met grote schildpadden en veranen. Jullie kindje is nog net te klein want daar leert een kind zichzelf zo zwemmen…al snorkelend! Iets voor de toekomst…Cameron highlands vonden wij tegenvallen. Penang geweldig! Net over grens van Thailand ligt nog een weinig bezocht eiland Ko Lipe…ook leuk? Een mooie reis gewenst.

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om zo ontzettend lang in Kuala Lumpur en in Khota Bharu te blijven of waarom staat dit op de planning? Kuala Lumpur is niet de leukste grote stad, ook niet (juist niet) voor kinderen naar mijn mening. Khota Bharu is een prima plaatsje, maar niet echt wat waard qua overnachtingen daar doen.

Met een kind van anderhalf zou ik kijken wat jullie leuk vinden en het daar een beetje op afstemmen. Een kind van anderhalf kan nog niet zwemmen, dus echt iets zien van het snorkelen kan lastig zijn en op de perhentians is er dan relatief weinig te doen. Je kan er dan snorkelen, maar echt super veel is er niet te doen. Het strand is uiteraard wel heel mooi hoor, maar echt geschikt voor een kind van anderhalf, dat weet ik zo net niet. Ook de boottocht erheen is op zijn minst gezegd ruw. Tenminste, de boot gaat hard en de klappen kunnen fors zijn - dingen die ik mogelijk zou vermijden.

Langkawi biedt iets meer dan alleen een strand en je kan er meer doen dan alleen snorkelen, dus daarom zou mijn keuze daarop vallen. Dit allemaal gezegd hebbende zou ik denk ik de perhentians ook weer ergens niet over slaan. Het water is lekker warm, het is heerlijk om rustig het water in te gaan en het is er echt genieten. Dus de twijfel hierin snap ik, want beiden hebben een voordeel.

Wat is de reden dat jullie naar Belum gaan? Voor de jungle?
Zelfde vraag eigenlijk voor Pangkor. Of gaat het daarbij meer om de reistijd voor het kind?

Een overnachting tussen Cameron highlands en Khota Bharu is niet echt nodig naar mijn mening. Het is wel een stukje rijden, maar de busjes en bussen rijden direct door en het is vrijwel onmogelijk om gewoon ergens te overnachten. Dus belangrijk hierin: reizen jullie met eigen huurauto of met het openbaar vervoer?
Cameron highlands is niet heel bijzonder, wel leuk om te zien.

Bedankt voor de tips en reacties!
Reizen is inderdaad heel persoonlijk, maar tips zijn uiteraard altijd welkom.

We reizen met een huurauto.
We blijven 3 nachten in Kuala Lumpur om (vooral ons kind) rustig over de jetlag heen te laten komen en uitgerust aan de reis te beginnen. We hebben een appartement met zwembad geboekt en zullen tussendoor de stad bezoeken.

Kota Bharu gaan we inderdaad overslaan hoewel we wel een nachtje Pasir Belanda (ivm andere positieve reacties), bij Kota Bharu hebben geboekt om de reistijd wat in te korten voor de oversteek naar de Perhentian Islands.

We gaan inderdaad naar Belum voor de Jungle. We willen graag een stukje Jungle opnemen en naar ons idee is Belum makkelijker met een kind dan Taman Negara, ook omdat het op de route ligt wat dan ook meteen de reistijd weer beperkt.

Na lang twijfelen tussen Perhentians, Langkawi en Pangkor hebben we toch voor de Perhentians en Pangkor gekozen, ook ivm de reistijd (en meteen een goede reden om nog een keer terug te gaan voor Langkawi :-)) Het lijkt ons prettig op 2 momenten in de reis even rust te hebben (Perhentian en Pangkor) en te relaxen.