Langer verblijf in thailand

In Thailand overleven voor 1000 per maand???

1 like

echt een goede bijdrage aan een bijna jaar oude discussie

vergeet niet er zou ook een goede ziekte kosten verzekering bij komen
voor 2 personen toch snel 8000 bath per maand

over 6 jaar kan ik met pensioen , dan ben ik 63 krijg dan volgens berekening van het abp ongeveer 2000 euro netto pm , dan wil ik naar thailand emigreren , is daar van rond te komen in thailand , ik heb alleen niets achter de hand geen reserve , is het dan toegestaan om daar te verblijven bvd voor de info grt hans

Als je boven de 50 bent kun j een non immigrant O visum krijgen je moet dan elke 90 dgn het land ff uit, als je een inkomen van 65000 pm hebt kun je een extension of stay krijgen dan hoef je thailand niet meer te verlaten. Je moet je dan wel elke 90 dgn melden bij een immigration kantoor.

Ik zou wel zorgen dat je een goeie ziektekosten verzekering hebt.

Je moet makkelijk kunnen leven van 2000 euro pm tenzij je elke avond gaat hoeren en snoeren zeg maar dan kan je geld hard gaan. Maar als je er in nederland makkelijk van kan leven dan moet het zker lukken in thailand

1 like

Met 2,000 Euro per maand voldoe je aan de huidige eisen voor een retirement visum.

Hou wel rekening met 2 dingen: de eisen zijn in Thai Baht, dus de koersontwikkeling Euro/Baht heeft er invloed op; en de eisen kunnen veranderen.

1 like

ik ben het eens met leenvg 45000 bath alleen het meisje volgens afspraak 10.000 bath heb ik m,n vraagtekens bij gebruik dit geld voor een goede ziekte verzekering
wil je haar toch maandelijks wat zakgeld geven staat het vrij om de hoeveelheid maandelijks te veranderen al was het maar met dalen of steigen van de koers of soms grote uitgaven

Als je langer dan 180 dagen in een ander land woont dan kan je onder de belastingregels van dat land vallen en hoef je geen belasting meer in nederland te betalen. Dat scheelt wel iets, van in de 30% naar 6% of niets in Thailand.

Ik kom al een aantal jaren in Thailand en verblijf dan in Isaan. Voor 1000 euro kan ik daar gewoon goed leven inclusief huur van een klein huisje. Natuurlijk als je iedere dag de bloemetjes buiten wilt zetten dan heb je een probleem. Maar als je in Nederland of België3 woont moet je maar eens rond zien te komen van 1000 e3uro.

voor 100 euro huur je een vrystaand huisje in prachuap.
op de markr koffie drinken , eten en een blikje bier is 300 bahtjes per persoon dus 250 euro per mnd.
kortom ondanks alles betekent thailand voor een pensioenado verdubbeling van de koopkracht

Is dat inclusief de gewenste (ziektekosten)verzekeringen? Iktwijfel er niet aan dat Thailand goedkoop is maar dan wel voor het complete plaatje?

omdat ik 6 mndn thailand afwissel met nederland ben ik nog in nederland verzekerd.
vergeleken met nederland zyn de medische kosten erg laag.
ook mag men zich afvragen of het nederlandse systeem waarby alle denkbare en ondenkbare risicoos afgedekt worden niet teveel van het goede is.

enkele jaren geleden bezocht ik in wieng haeng het dorpsziekenhuis ivm bronchitis consult /laboratorium onderzoek en medicynen moest ik betalen 30 baht.

Ik heb 5 dagen in een klein Thais ziekenhuis gelegen. \het is niet te vergelijken met Nederlandse ziekenhuizen maar je wordt goed behandeld. Alle bijkomende zaken zoals bed opmaken moet je zelf regelen. Totale kosten 119 euro. Mijn ziektekosten veerzekering wilde dit niet teru betalen. Beneden de grens voor eigen risico :).

Gezien de laatste antwoorden is het antwoord op je vraag ‘nee’.

Ben nog steeds in Nederland en België verzekerd. Maar een ziektekostenverzekering kost, als je boven de 50 bent, ongeveer 1200 tot 1500 € per jaar.

Als ik definitief verhuisd ben naar Thailand zal ik wel een ziektekosten verzekering nemen.