(lang) Weekend Naar Boston

Hey allemaal!

Ik lees veel leuke verhalen op het forum, dus ik hoop ook dat iemand mij een antwoord kan geven op mijn vraag. Een vriend van me studeert nu in Boston en we hebben het regelmatig voor de grap erover dat ik even langskom.
Is het te doen om een (lang)weekend/week naar Boston te vliegen, als ik daar een slaapplaats e.d. kan regelen? Of is het gewoon echt heel duur? Of ligt het eraan wanneer je gaat… Is het bijvoorbeeld in december duurder dan, laten we zeggen, februari/maart??
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het lijkt me namelijk geweldig om daarheen te gaan!!

Liefs, Maretje.

Ticketprijzen in Januari, februari en Maart liggen lager dan de prijzen in het hoogseizoen of de December maand.
Wat bedoel je met een lang weekend, je moet er rekening mee houden dat je de eerste 4 a 5 dagen nog last kunt hebben van de welbekende jetlag… Deze zorgt ervoor dat je iedere dag rond een uur of 6 wakker wordt. Bedenk ook dat je van de 5 dagen ongeveer 1 dag aan het reizen van en naar het vliegveld besteed. Intercontinentaal moet je 3 uur van te voren daar zijn, dus ongeveer 5 uur van te voren vertrekken. Je spullen nog inpakken. Een weekend naar Boston klinkt erg kort. Een 7 a 8 daagse reis lijkt me verstandiger.
Verblijfplaatsen zijn in deze periode over het algemeen makkelijk te krijgen. Neem eens een kijkje op HostelWorld. Mjin instelling is dat je niet meer nodig hebt dan een bed en kluis om je spullen op te slaan… In een Hostel of Guesthouse ontmoet je ook meer mensen dan in een hotel.
Het lijkt me dat die vriend op een campus studeerd, is het niet mogelijk om daar een accomodatie te regelen… Op deze manier krijg je meer mee van het Amerikaanse leven

Hmmm… Heel erg bedankt, dat ten eerste, en idd ik zat inderdaad ook al te denken om misschien in een van de (vele) vakanties in de lente daar heen te kunnen. Ik denk dat ik daar wel een accomodatie kan regelen, omdat die vriend inderdaad op een campus zit. :slight_smile:

In welke kostenklasse zou ik moeten denken voor februari en maart?

als je goed tegen jet lag kan dan is dit allemaal haalbaar. De prijzen zijn erg afhankelijk van vliegmaatschappij tot vliegmaatschappij. Best kan je voor zoiets lastminute boeken. Op de website van de luchthaven zelfs kan je echte lastminute vluchten vinden aan spotprijzen. je moet maar eens kijken. Als je alleen reist is een last minute vlucht echt wel haalbaar.

groetjes

Ik heb eens een beetje rondgekeken. Als ik nu zou boeken voor een weekje in mei, dan kost dat ongeveer tussen de 400 en 500 euro voor alleen de vlucht. Scheelt het veel in geld als je een lastminute boekt en is de kans dat ik er dan nog wel bij kan groot of klein?

Nou is eigenlijk mijn (volgende) vraag: Welke maatschappijen moet ik precies opzoeken, want bijv. Neckermann boekt ook automatisch hotels en áls ik ga dan heb ik al een slaapplaats (als het goed is)…