Ik zit met een vraag die ik nergens anders kan vinden…
Ik ga een half jaar op reis en als ik naar een dokter moet zal ik de kosten bij mijn (reis)verzekering moeten declareren. Doen jullie dat op reis of pas maanden later als je weer thuis bent?
Dan zit ik met dat je je kosten eerst bij je gewone ziektekostenverzekering moet declareren en als je niets of niet alles krijgt je hem pas bij je reisverzekering moet declareren. Dan zijn de orginele nota’s toch bij je verzekering en kan je die niet naar je reisverzekering opsturen???
mijn ziekenfonds is dsw.
deze heeft genoeg aan een kopie.en raad zelfs aan de originele nota’s te houden.
mijn vriend is een jaar aan t reizen en ook bij dsw verzekerd.
ideaal al zeg ik het zelf.via de site kan je bij hun online inloggen.
je formulier downloaden en declaren met een kopie.
ze hebben alle vragen beantwoord,heb je wel al bij je ziekenfonds geinformeerd???
Mijn verzekering (Menzis) stuurt nota’s die ze niet vergoeden gewoon terug. Zij willen orginele nota’s, maar ik bewaar altijd een kopie voor mezelf.
Gelukkig ben ik op reis nooit heel erg ziek geweest, en voor kleine bedragen van een paar tientjes doe ik echt niet de moeite om op reis te declareren. Dat doe ik wel als ik weer thuis ben.
Ik heb heel veel kosten gehad op vakantie, deze zijn gewoon via de reisverzekering gedeclareerd (gescand) en de reisverzekering regelt het dan met de zorgverzekering. Precies zoals Ronald al zei. Gr, Fred
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Ga het toch nog even verder uitzoeken want isis accepteert alleen de orginele nota en ik moet een bewijs meesturen dat ik het eerst bij mijn zorgverzekering heb ingediend. Met wel of geen vergoeding. Maar die brief ligt dan in nederland terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit :S