Hallo,
Naar Cuba dien je ook een verklaring ziektekostenverzekering mee te nemen.
Vraag: Is het nodig dat het ook in het Spaans is opgesteld? Of volstaat een Engelstalige versie?
Hallo,
Naar Cuba dien je ook een verklaring ziektekostenverzekering mee te nemen.
Vraag: Is het nodig dat het ook in het Spaans is opgesteld? Of volstaat een Engelstalige versie?
Engelstalig is voldoende, je zorgverzekering weet er alles van als het goed is.
gewoon ziekenfonds pasje is ook genoeg
Een pasje is geen verklaring, waarom niet even kosteloos bij je zorgverzekering aanvragen?
Bij ons werd echt om een verklaring gevraagd bij de douane. Ik zou het risico dus niet nemen en ook een engelstalige verklaring opvragen bij je verzekering.
Hou er ook rekening mee dat je een reisverzekering met dekking voor geneeskundige/medische kosten nodig hebt. En dat deze is afgesloten bij een door Cuba erkende verzekeraar. Wij hebben ook hiervan een bewijs aangevraagd bij onze verzekeraar, maar zijn hier uiteindelijk niet op gecontroleerd.
Bij ons ziekenfonds in België (CM) kon ik het land mededelen en daarvoor werd speciaal een uitleg in het spaans bij geleverd deze reisverzekering koste ons niets extra ������
Tis een beetje willekeur of ze ernaar vragen maar voor de zekerheid zou ik er gewoon een aanvragen bij je verzekering…
Wij hebben een doorlopende reisverzekering boor de hele wereld al tientallen jaren, maar niet van een goedgekeurde verzekering door Cuba. Geeft day provlemen.m we gaan niet nog een kopen natuurlijk.
En kan je rondlopen met met Nikon camera om je nek daar??
Jullie hebben vast een ziektekostenverzekering. Die stellen met plezier een Cuba verklaring voor je op (ze weten waar je het over hebt) in het Engels. Dat is voldoende mochten ze ernaar vragen… Wat ze meestal niet doen…
Geen enkel probleem om met een Nikon camera rond te lopen… vermijd om drie uur 's nachts echter donkere straatjes in afgelegen buurten :-)… Cuba is bijzonder veilig behalve als je bijzonder dom doet.
Als je met dezelfde ‘voorzichtigheid’ handelt als je in Amsterdam of een andere stad in Europa zou doen is er in principe weinig aan de hand. Cuba is gewoon relatief veilig.
V.w.b. je reisverzekering…bij welke verzekeraar zit je? Want vaak is het met reisverzekeringen zo dat er wel een verzekeraar achter zit die wél geaccepteerd wordt door cuba. Is dit niet zo…dan zou ik er zelf voor kiezen om je huidige verzekering op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Maar dat is altijd je eigen keuze.
Nee deze hebben al tientallen jaren en is de beste reisverzekering voor zomer en winter all,over de world. De Europeesche.
en over de veiligheid zitten we niet in, we zijn Zuid Afrika gewend en dit valt ook reuze mee.
Je moet die Cubaverklaring ook niet bij je reisverzekering aanvragen maar bij je ziektekostenverzekering…
Als je Zuid Amerika gewend bent is Cuba een lachertje! ![]()
Nee Zuid. AFRIKA
Sorry… leesfoutje… Heb dikke maand door Zuid-Afrika getrokken… Cuba is meer dan komisch in vergelijking!!! Dus wees gerust!
De Europeesche wordt ook door Cuba erkend. Net gekeken. De verklaring gaat juist ook om de dekking voor medische kosten. Je zorgverzekering vergoedt niet altijd alles als je medische hulp nodig hebt. En de vergoeding is doorgaans zo hoog als dat de kosten in Nederland zouden zijn. En hoewel de zorg voor Cubanen gratis is, is de zorg voor buitenlanders best duur. Dus naast dat het volgens mij verplicht is om die aanvullende dekking te hebben, is het ook wel prettig.
Wij nemen dus beiden Engelse verklaringen mee. Of het echt nodig is? Ik weet het niet, we zijn nog nooit gecontroleerd.
Ok dank is duidelijk
Mijn ziektekosten verzekering maakt geen verklaring, is niet nodig zeggen ze. ������We jebben die wel van onze reisverzekering.
Daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in, maar echt service is het natuurlijk niet ![]()
Je wordt zelden gevraagd naar je ziektekostenverklaring… slechts bij verlengen van je Visum is hij verplicht…
Cuba vraagt dit om gezondheidszorgtoerisme te voorkomen… Ze kunnen ook iedereen een rondleiding geven door een ziekenhuis, dat werkt vast beter ![]()