Volgend jaar wil ik graag voor 1 maand naar Midden Amerika en daarna voor ongeveer 3 maanden naar Zuid Amerika. Ik las dat je veel korting kan krijgen op vluchten door een LAN airpass te kopen. Op de site kom ik er echt niet uit, wat het precies inhoudt. Op dit forum wordt gesproken over 3 vluchten die je moet boeken, maar op de site gaan ze uit van het aantal km dat je maakt. Kan iemand mij meer uitleg geven over de werking van de airpass?
http://www.lan.com/promociones/data/norteamerica/us/todo_el_mundo/saairpass-en-us.html
dit is de juiste link om op de pagina van de south american airpass te komen, als je vervolgens op destinations klikt kun je op de steden klikken waar je heen wilt vliegen (minimaal 3 vluchten) en vervolgens op check en je ziet direct hoeveel het kost.
ook kun je hier alles over deze airpass lezen.
ook een voorwaarde is om met een maatschappij in chili aan te komen die is aangesloten bij one world.
wij hebben al 2x deze airpass gebruikt en werkt uitstekend.
ook als je maar 2 vluchten nodig hebt kan deze airpass nuttig zijn alleen gebruik je de derde vlucht dan gewoon niet, wel de goedkoopste vlucht dan natuurlijk, en ben je zelfs nog goedkoper uit als twee losse vluchten.
ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt met de airpass en het aantal kilometers, de airpass is zoals hierboven beschreven en de lanpass die je ook aan kunt vragen waarmee je gevlogen kilometers spaart en in kunt wisselen voor upgrades of kortingen op vluchten.
ik hoop je hiermee geholpen te hebben en mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel, succes
Hey,
Dank je wel! ik werd telkens doorverwezen naar die andere LAN pass, dus die heb ik inderdaad door elkaar gehaald. Nog wel een vraagje: kun je ook tussenstukken over land reizen? Wanneer ik een route wil kiezen, krijg ik het niet voor elkaar om de tussenstukken die ik zelf wil reizen weg te laten.
Groetjes,
Olga
hallo, dat moet wel kunnen want wij dat ook hebben gedaan, wij vlogen van santiago naar puerto montt en gingen toen met de navimag boot verder naar puerto natales, na een paar weken daar te hebben rondgetrokken zijn we vanuit punta arenas weer teruggevlogen naar santiago en de 3e vlucht santiago - la serena hebben we niet gebruikt.
ik weet niet meer hoe wij het hebben gedaan maar ik denk via e-mail met lan.
succes
ben ik weer, ik heb even geexperimenteerd op die site van de airpass en als je een stuk over land verder reist tot het volgende vliegveld vanwaar je weer verder wilt vliegen klik je gewoon alles aan zoals je met het vliegtuig zou gaan en daarna klik je op other transportation (dat staat naast travelling with lan) in het stuk dat je niet met het vliegtuig wilt gaan.
voorbeeld: santiago-puerto montt (TRAVELLING WITH LAN)
puerto montt-punta arenas (OTHER TRANSPORTATION) met de navimag boot
punta arenas-santiago (TRAVELLING WITH LAN)
santiago-la serena (TRAVELLING WITH LAN)
zo moet het lukken.
ik ga in mei naar chili nu las ik dat je een aantal vluchten kun nemen via zon lan pass?
maar op die website kan je maar van a naar b invullen, waar kan je dan 3 vluchten invullen?
Hoi, bedankt voor je info
maar ik kom niet verder.
Ik vul in antofagasta-santiago maar daarna wil ik santiago puerto montt invullen maar die doet het dan niet.Hoe vind je dit via de engelse site?
Je kiest eerst de stad van vertrek en daarna stad van aankomst, en dat herhaal je nog eens en nog eens en dan wordt er een totaal voor die drie vluchten uitgerekend…
Makkelijk is natuurlijk ook om ter plekke (in Chili dan) en vlucht te boeken (al dan niet met Sky of PAL). Goedkoper dan vanuit NL, omdat je dan het lokale tarief betaalt. Wanneer je precies alles wilt vastleggen, dan is de airpass van LAN natuurlijk handig. Binnenkomen met OneWorld (dus in dat geval alleen LAN of Iberia) is dan wel handig.
Mag dat in Chili? In Argentinie kan je dan namelijk aan de gate geweigerd worden, je moet de toeristenprijs betalen. Voor SKY kan ik het me nog wel voorstellen, maar voor LAN lijkt me toch van niet eigenlijk.