SA Airpass of aparte vluchten?

Hallo iedereen,

Ik weet dat er al wat posts over zijn geweest, maar ik zit toch nog te knoeien met de South American Airpass van Lan. Ik vertrek volgende maand voor een vier maanden durende reis naar Argentinië, Chili, Bolivië en Peru. Ik land met American Airlines (onderdeel van de One World Alliance dus) in Buenos Aires en vertrek in juni vanuit Lima opnieuw richting Europa (ook met AA).

Nu wil ik drie binnenlandse vluchten doen:
[ul]
[li]BA - Ushuaia
[/li][li]Santiago - Easter Island
[/li][li]Easter Island - Santiago
[/li][/ul]

Lijkt me dus dat ik in aanmerking kom voor de Airpass. Wanneer ik op deze site kijk:
http://www.lan.com/en_ue/sitio_personas/southamericanairpass/index.html, kom ik eerst op een prijs van 603 euro (vanaf-prijs), maar wanneer ik dan verder ga om mijn data te selecteren (ik klik de optie ‘If you already have a ticket to SA on another Oneworld Alliance airline, purchase your SA Airpass here’ aan), kom ik precies telkens op de gewone site uit… Ik selecteer mijn data en kom uit op een gigantische prijs van 1289 euro incl tax.

Boek ik dezelfde vluchten rechtstreeks maar alle twee apart (een enkele vlucht en een h/t-vlucht) via de site van lan.com, kom ik uit op een prijs van 811 euro incl tax. Vlieg ik BA-USH met Aerolineas, kom ik zelfs maar op 796…

Dit lijkt me een hele goeie prijs, daar niet van, integendeel, maar waar zit dan het voordeel van de Airpass, of zie ik iets over het hoofd? Kenners die me hierbij verder kunnen helpen? :slight_smile:

Alvast bedankt!

Hi tommy, ik zie dag niemand heeft gereageerd op j vraag uit 2013. Of klopt dit niet. Ben j nog gereisd naar easter island ??? Ik wil hier ook graag heen. En j ervaring vernemen.