(origineel bericht op be-more.nl)
Lake of stars
Het was ontzettend fijn om een weekendje weg te gaan, want rond het huis, heb je niet al te veel rust, we hebben dagelijks vele bezoekers.
Het festival was echt op een super locatie, palmbomen, strand, lake malawi. We sliepen op een camping aan het water hebben dus veel gezwommen tussen de pauzes van de optredens. Heel verkoelend, want het was ontzettend heet in Mangoche. Op 5 min wandelen kwam je aan het festival (ook omgeven door het water), super veel ruimte, dus best aangenaam.
Op de weg naar het festival kwam je wel veel kinderen tegen die ontzettend opdringerig waren, of ze vroegen geld of ze wensten je lege flesje water. Het viel me wel op dat ze al hun geld aan een man gaven, denk dat ze verplicht moesten bedelen in ruil voor eten ofzo, best schrijnend om te zien, omdat je anderzijds plezier gaat maken en buiten staan dan vele honger te lijden, maar goed dat is nu eenmaal wat het is. Er werd ook heel wat gestolen, zo was Tim aan het strand in slaap gevallen en hadden ze zijn portomonee en gsm gestolen, je moest echt wel voortdurend uitkijken. Op zaterdag konden er heel wat lokale mensen naar het festival komen, omdat het betaalbaarder was maar was wel opvallend meer politie. De malawinezen drinken letterlijk tot ze neervallen, ze kunnen dan ook heel goedkoop sterke drank kopen, voor zo’n 10 kwacha (1 eurocent) heb je 30 ml rum of gin in een plastic zakje (wel wat anders als onze kleine flesjes).
Ik verwachtte overwegend blanke mensen, maar dat was gelukkig niet het geval, ben er ook heel wat tegengekomen die ik in Lilongwe ontmoet had, heel leuk. Op die manier heb ik ook heel wat artiesten leren kennen.
Ik heb er van genoten, ondanks de vele gemengde gevoelens, nu terug aan de slag :).
velele groeten en tot snel x
ps; we hebben een usb stick gekocht waarmee we ook in het huisje kunnen surfen, jippie :), dus als we geen stroomuitval hebben, kan ik iets meer op internet komen, nadien gaan we hem aan joy schenken.