ik wil met nog een vriendin gaan backpacken. Maar ik heb totaal geen verstand van backpacks. (ik ga voorlopig ook nog niet weg!)
Wat is voor 2 meiden van 20 jaar, normaal postuur nou een goede backpack? We gaan erg primitief op weg, we willen gewoon de benodigde spulletjes meenemen.
Maakt het veel uit wat voor een rugzak je neemt? We willen zeg maar wel 2 maanden ofzo weg.
Van deuter heb je speciale vrouwen backpacks, zijn iets smaller bij de schouders. Ik zou gewoon naar een speciaalzaak gaan (bijv bever) en om advies vragen. Een backpack kost ongeveer 100-120 euro, maar ze gaan wel wat jaartjes mee.
Het hangt van een paar dingen af: hoe je gaat reizen (rondtrekken met het OV of een kampeertrektocht door de bergen), hoeveel je mee neemt (dat hangt af van de eerste), en welke rugzak lekker zit op jouw rug. Dat laatste kan je alleen ter plekke voelen. Dus ga naar een buitensportzaak en probeer een groot aantal rugzakken uit. Welke je koopt is dan ook nog afhankelijk van je budget natuurlijk.
Je kunt misschien ook beginnen door een rugzak te lenen van iemand als dat kan. Goede rugzakken zijn duur maar gaan jaren mee. Het zou zonde zijn als je hem maar één keer gebruikt.