Laatste weekend @ huize Morkel

(origineel bericht op be-more.nl)

Laatste weekend @ huize Morkel

Verschrikkelijk om te zeggen, maar het laatste weekendje tussen mijn lieve huisgenoten en Peter & Daphne zit erop!
Gelukkig was het wel weer een weekend om nooit te vergeten!
Daar gaan we…
Vrijdag zijn Laura, Lonneke, Sigrid, Sanne en ik naar Seaview Lion Park geweest, een natuurgebied waar giraffen, zeebra’s en nog wat wilde dieren loslopen. Met onze Thamsanqa auto zijn we het avontuur aangegaan! Hobbels, keien, zand en heel veel stof, ohja, en een giraf op de weg waardoor we wat vertraging opliepen.De leeuwen in het park lopen niet los maar zitten als attractie in een kooi om geaaid te worden door mensen. Ik heb dit dus overgeslagen, had er niet echt een fijn gevoel bij zeg maar…Het werd nog spannender toen we een onweersbui op ons dak kregen, maar ach, dat had ook wel weer wat zo tussen de bergen!Op naar huis, tijd voor taart want Daphne was jarig, wat een eer om dit samen met haar te mogen vieren. 's Morgens hadden we heel het huis voor d’r versierd, slingers, ballonnen en alles wat erbij hoort! Na het eten kreeg ze ons cadeau, een stofzuiger… Tja niet het allerleukste cadeau maar ze wilde 'm heel en dat wist Peter ook: ‘Ohnee ik wilde morgen een stofzuiger voor Daphne gaan kopen!’ Zo, waren wij 'm eens mooi voor! De stofzuiger werd gelijk uitgepakt en getest door Peter, ik moest al bijna mn shirt uit de stofzuigerzak gaan vissen…
Met z’n alle op tijd naar bed want zaterdagochtend ging vroeg de wekker! Rond 8.00uur wilde we naar Addo Elephant Park rijden, dat werd ietsje later want toen we bij onze auto aankwamen was Peter onze auto aan het wassen… ‘Elephants don’t like dirty cars’ … Oke Peter, wat jij wil!
Op naar Addo, met een blinkende auto, 4 camera’s, goede zin en een fel & warm zonnetje!We hebben van ongeveer 9.30 tot 14.00 door Addo gereden, ik moet zeggen dat ik het laatste stuk gemist heb, kreeg last van hoofdpijn en kon m’n ogen niet meer openhouden! Dus bij het openen van mijn ogen waren we alweer thuis! Nog steeds niet helemaal lekker dus thuis m’n dutje nog even doorgezet!
's Avonds heeeeeerlijke pannenkoeken gegeten, goed gedaan chickies! Jammer dat Elwin weer moest gaan viezerikken met de overgebleven pannenkoek!Mijn plan was om mee op stap te gaan maar omdat ik me nog steeds niet 100% voelde ben ik samen met Lonneke thuis gebleven, en dat avondje bankhangen was een dikke prima!
Eenmaal in bed kreeg ik zowat de shock van m’n leven, ik hoorde allemaal dingen, dus ik doe de slaapkamerdeur open, loopt Peter met z’n ontploft kapsel in z’n badjas rond te dwalen, hij kwam even checken of de mensen die op stap waren gegaan als thuis waren, want Peter zegt altijd: ‘I can’t sleep when my girls are out!’ Hij is dan ook echt heel de nacht wakker, leest een boekje, en gaat pas slapen als hij zeker weet dat iedereen veilig thuis is! Tja. . . ouders, ze zijn ook allemaal hetzelfde :stuck_out_tongue:

Vandaag hebben we een heerlijke dag gehad, lekker uitgeslapen, ontbeten in de tuin en naar Boardwalk geweest, een soort winkelcentrum. Daarna geluncht aan zee en flink genoten van het zonnetje!

Morgen gaan we beginnen aan onze laatste week vrijwilligerswerk bij Thamsanqa… De laatste week… Gelukkig zit de week bomvol met hele leuke dingen waaronder woendagavond de prins en prinsessenavond voor de crèchekinderen van Thamsanqa, ook zullen de kinderen van de andere 4 huisjes aanwezig zijn, zo kunnen Laura en ik gelijk ons ‘afscheid a.k.a we’ll be back’ vieren, ook onze huisgenootjes en Peter & Daphne zullen erbij zijn! Gaat een leuke, gezellige en verdrietige avond worden! Maar heb er ontzettend veel zin in!Omdat Peter & Daphne donderdagmiddag zullen vertrekken naar Kaapstad vieren we dinsdagavond het afscheid van Willemieke, Sigrid, Laura en mij, wij zullen alle vier 21 oktober het huis verlaten… Gelukkig nog 10 dagen reizen samen met Laura en Sigrid in het vooruitzicht!

Veel liefs vanuit Zuid-Afrika!

Voor nieuwe foto’s kunnen jullie facebook weer checken!

(origineel bericht op be-more.nl)