De laatste dagen

(origineel bericht op be-more.nl)

De laatste dagen

Bij deze is het officieel. De laatste dagen zijn aangebroken…Vanavond onze afscheidsavond hier in huis gehad. Lekker gegeten en daarna super mooie woorden van Peter. Jeetje wat kan die man mooi vertellen! Zo bijzonder hoe hij verteld over 12 miljoen kinderen in Afrika die in te bizarre omstandigheden leven, waarvan veel zonder ouders, zonder aandacht. En wat de speciale aandacht die vrijwilligers geven, voor deze kinderen kunnen betekenen. Hoe bijzonder de lach van een kind is, een knuffel die je geeft…pfoe daar word je stil van.

En wat is afscheid nemen toch lastig. Toen de lieve kadootjes van andere vrijwilligers in huis kwamen en van Peter en Daphne en van ons project, bleef het toch echt niet meer droog…:frowning:

We hebben morgen nog een leuke dag tegemoet, de prince en princessevening van de creche! Alle Thamsanqa kinderen + huismoeders / vader zullen hierbij aanwezig zijn, dit is tevens nog een afscheidsavond voor ons. Donderdag voor de laatste keer langs bij alle huisjes…en dan op naar het reizen! In 10 dagen zullen Sigrid Wilke en ik van Port Elizabeth naar Kaapstad reizen, vanaf daar zullen Wilke en ik op 31 oktober weer terugvliegen om op 1 november weer op Nederlandse bodem te landen ;). We zouden eerst met de bazbus gaan, maar hebben nu toch besloten om een auto te huren!

Afgelopen weekend weer een heerlijk weekend gehad, zaterdag naar Addo geweest en 's avonds weer gezellig wezen stappen! Zondag zijn we naar boardwalk geweest, een marktje en naar het strand!

Gister weer een dagje creche en 's middags huisjes bezocht. De creche was een actieve ochtend, er werd druk geoefend voor de creche evening. Wat een bijzondere kinderen allemaal. Heftig als je beseft wat deze kinderen allemaal mee gemaakt hebben. Een meisje met aids, een meisje wat mishandeld is, een meisje wat seksueel misbruikt is…Die het geluk hebben nu bij Thamsanqa te zijn. Wat ga ik ze missen…

'S Middags ook nog wat spullen van het donatiegeld gekocht: pan, borden,mokken, kommen,mop en dweil. Vanmorgen weer een meeting gehad en toen voor de laatste keer naar de creche! Vanmiddag was ik niet helemaal fit dus ben ik m’n bedje ingedoken, Wilke is samen met Roos inkopen gaan doen van het donatiegeld. Aankopen: 7 dekbedovertreksets voor het jongenshuis, 6 hoeslakens voor het huis van Lulama, schoenen, sokken, cd, en spullen voor de crecheavond(cupcakes, drinken, wat te snoepen).

(origineel bericht op be-more.nl)