Laatste week in zicht..

(origineel bericht op be-more.nl)

Laatste week in zicht…

Lieve mensen,
Unjani? (=hoe gaat het). Hier in South-Africa gaat het nog steeds heel goed. Weer een hoop avonturen beleefd! Vorig weekend naar Drakensbergen/Lesotho geweest. Letterlijk in een hele andere wereld geleefd. We waren te gast bij een Lesotho familie en hebben een weekend heel primitief geleefd, geen water, geen stroom, een primitief hutje om in te slapen en een met de natuur! Net of ik in de oertijd leefde. Genoten van de Afrikaanse culturele dansen door de lokale bevolking en een bezoekje gebracht aan een traditionele healer. Mijn toekomstvoorspellingen: een goede reis naar Nederland en een veilige thuiskomst, gezond en alles wat ik verder zal ondernemen in mijn leven zal succes hebben. Top! Daar paard gereden in de bergen, heel avontuurlijk! Een route steil omhoog (paardentocht voor ver gevorden). Erg spannend, maar overleefd gelukkig! Mensen hebben kleden om zich heen gewikkeld om zich warm te houden. Verder bij Bobbi Bear weer een Edutoy presentatie op een Zulu school bijgewoond en hard aan mijn dagprogramma gewerkt. Woensdag een Be More vrijwilligersdag gehad om alle projecten te bezoeken, interessant! Afgelopen donderdag voor een lang weekend naar Kaapstad vertrokkken. Verbleven bij een lokale tourguide die ons in een korte tijd heel veel van Kaapstad heeft laten zien, verteld en ons heel goed heeft verzorgd. Highlights die we o.a. hebben bezocht: Tafelberg, Kirstenbosch, Robben eiland, Waterfront, Bounders Beach (african penguins), Cape point (botanische tuin), Kaap de goede Hoop, Simons town en mooie baaien: Chapman’s Peak en Kommetje. Weer een hele andere stad dan Durban, meer westers met schitterende dingen om te bekijken. De laatste week is jammer genoeg in zicht, veel op het programma: deze week het dagprogramma afmaken en de care givers training geven over hoe ze het plan kunnen implementeren en verder alle dingen die er bij Bobbi Bear tussendoor komen…Heel veel zin in! Foto’s op de weblog plaatsen doe ik in Nederland, omdat de internetverbinding hier het niet toe laat. Ik ga genieten van de laatste week en het prachtige Afrika! De verschillen met Nederland zijn erg groot, maar bijzonder dat ik me hier erg thuis begin te voelen! Ik heb nog een hoop knuffels tegoed, zo te lezen! haha! Elise

(origineel bericht op be-more.nl)