hallo,
bedankt voor de info, hiermee redden we het wel verder.
Gr
hallo,
bedankt voor de info, hiermee redden we het wel verder.
Gr
Goed, nog 1 keer, en dan geef ik de moed op.
Hier werkt het gewoon alle schade die je maakt mag je betalen aan de thai die soms het ongeluk veroorzaakt heeft. Ik zou dat nooit bij mij verzekering indienen want het gaat maar om zo’n 200 a 400 euro wat niet echt super veel is.
Moira, een ongeluk kan veel meer geld kosten dan 200 a 400 Euro, en met een illegaal voertuig als een ATV komt alle schade uit eigen zak.
Via via verhalen over: “alle schuld bij een ongeval komt altijd bij de buitenlander terecht” zeggen mij helemaal niets. Ik heb zelfs over Koh Tao en Koh Phangan andere verhalen gehoord, maar dat is ook via via dus zegt me ook niet zo veel.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het op veel plaatsen in Thailand in ieder geval niet zo is.
Maar goed, je moet zelf weten wat je doet, maar voor anderen:
ATV’s zijn in Thailand illegale voertuigen, dus kijk enorm uit met het huren van die dingen.
Hallo,
Ja zal ik doen bedankt voor je advies.
Nou het vorige ongeluk kost dus 200 tot 400 euro. Dit zijn gewoon ervaringen die ik heb en die mijn vrienden die hier wonen hebben.
Iedereen moet zelf weten of ie een ATV wil huren en ik denk dat het persoonlijk veiliger is dan een brommer.
gr van Moira
Ongelofelijk ![]()
Jij bent pas ongelofelijk jij start discusies die totaal of topic zijn. Ik beantwoord gewoon een vraag en ik krijg van jou een heleboel gezeik. Als je voortaan wat te zeggen heb over dingen die ik schrijf, kun je beter een nieuw topic beginnen of een email naar me sturen.
gr van Moira
Moira,
Het enige wat ik hier duidelijk wil maken is dat ATV’s illegaal zijn, en dus dat iedere schade die hiermee wordt veroorzaakt voor rekening van de gebruiker komt. Geen verzekering zal een dergelijke schade dekken.
Allerlei ***argumenten waar jij mee komt hebben hier niets mee te maken of zijn onzin: ‘de politie ziet mij vaak rijden’, ‘je bent toch altijd schuld’, ‘mijn verzekering dekt schade toch niet’, ‘de schade is toch gering’, etc., maar deze argumenten hebben de discussie onnodig verlengd.
Ik neem aan dat inmiddels duidelijk is voor iedereen hoe de situatie met betrekking tot ATV’s is, dus iedereen kan zelf beslissen of ze dit risico willen nemen ja of nee.
En meer woorden maak ik hier niet aan vuil.
Hallo,
Dat vind jij en dat is jou mening. Wat maakt mij het uit of een verzekering wel of niet dekt. Geld betaal je toch wel.
Mijn argumenten die ik geef vind ik er wel degelijk mee te maken hebben en mag ik hier ook plaatsen zover ik weet. Alleen jij start steeds een topic in een verkeerd topic daarom wilde ik dat even vermelden.
Dus nogmaals als je wat te zeggen hebben wat niet in het topic thuis hoort dan kun je een nieuw topic beginnen of mij prive mailen.
gr van Moira
Goed, nog 1 keer:
Dat vind jij en dat is jou mening.
Nee, dat is een feit, ze zijn illegaal en (dus) niet verzekerd. Ik heb mijn mening over wel/niet huren van ATV’s hier niet gegeven, alleen gewaarschuwd zodat lezers weten hoe de feitelijke situatie (dus niet mijn mening) is en iedereen dus zelf kan beslissen.
Ja klopt alleen kun je in heel Thailand er gewoon op rijden en gebeurt er helemaal niets ook niet door de politie. Er zijn wel meer dingen die je niet zou moeten doen in Thailand die ook gewoon gebeuren.
Dan houden we het er maar op dat we er samen toch uit zijn gekomen en dat iedereen het lekker voor zich moet weten en vooral lekker moet doen en laten wat ie wilt. Zoals het in heel Thailand eigenlijk altijd werkt.
gr van Moira
Ik moet Steve in deze discussie volkomen gelijk geven dat hij waarschuwt, de bekeuring voor niet de juiste papieren is een paar euro maar bij schade of letsel komen alle kosten voor eigen rekening en die kunnen wel eens net zo hoog zijn als in Europa.
Het verbaast mij steeds weer dat heel veel mensen als ze in Thailand zijn zo makkelijk over onverzekerd rijden praten want niet de juiste rijbewijzen is niet verzekerd,kijk maar naar de verhuur van de brommers waarvoor officieel een moto rijbewijs nodig is ik denk dat 98% van de huurders dat niet heeft. (dus niet verzekerd)
Hoeveel procent zou er in Nederland zonder motor rijbewijs rondrijden?
Theo
dus in principe zou ik alleen een auto kunnen huren in thailand omdat ik geen motor rijbewijs heb?
…is dat nou zo vreemd ? je gaat in nederland toch ook niet op een motor rijden zonder rijbewijs ? of zonder verzekering?
bedoelde dat ik een brommer wil huren maar dat kan dus niet omdat het allemaal 100cc + is
Kan (praktisch gezien) wel, maar je hebt geen rijbewijs hiervoor en dus ook geen verzekering.
Maakt trouwens niet uit hoeveel cc het is, in Thailand is ieder voertuig op 2 wielen met motor een motor, of het nu een 10 cc of een 1300 cc motor is.
In Nederland maken we onderscheid, in Thailand niet.
Uitstekend advies Steve, menigeen gaat hiermee de fout in. Mede om het feit dat het niet aan je verteld wordt of dat je erop wordt gewezen, het is dus een motor dus als je daar geen rijbewijs voor hebt!!! En de verhuurder denkt maar aan een ding en dat zijn de Bathje’s dus verhuren maar, en de politie is veelal betaald om de andere kant op te kijken of beter gezegt totaal niet te kijken, maar owee als het fout gaat smkiek. Tja dat is Thailand.