Laatste loodjes routehelp

Beste mensen,
Inmiddels auto gereserveerd en de eerste twee weken van de reis gepland. Echter kom ik er voor de laatste dagen van 13-11 tot 22-11 niet goed uit.

Vandaar wil ik jullie om advies vragen.
De 13e landen we om 19.00 in port Elisabeth. Vanuit daar hebben we negen overnachtingen.

Wat zijn de leukste plaatsen l? En wat is een leuke route en tips voor overnachten? Addo hoeft niet bezocht te worden maar nog is het lastig kiezen.

Via Wereldwijzer app

Hi,

Je stelt hier wel een zeer vage vraag… dan kan je ook niet echt concrete antwoorden verwachten…
Kan je misschien ook even toelichten wat jullie eerste 2 geplande weken inhouden?
En van waaruit willen jullie naar Europa terugvliegen? Port Elizabeth? Kaapstad? Johannesburg? Durban?
En waarom hoeft Addo niet? Hebben jullie andere prioriteiten dan wilde dieren?
Waarop ligt jullie focus? Wat is ongeveer jullie budget pppn?

Groetjes,
Toetske

Beste toetste,
Sorry ik zal inderdaad meer concreet zijn. De eerste twee weken reizen we vanuit Johannesburg, panoramaroute, phalaborwa, kruger elephants, lower sabie, Hlane Swaziland. St. Lucia, Drakensbergen, durban.

Dan een avondvlucht naar port elizabeth. 13-11 savonds komen we in port Elizabeth. De 22ste savonds laat naar huis.

Gezien we veel wilparken doen in het eerste gedeelte twijfel over addo.
Zeker willen we knysna oudtshoorn, hermanus en de wijnlanden bezoeken. En meerderevdagen kaapstad om in en rondom voldoende tijd te hebben. Overnachten Max 50 pppn.

Waar ik advies over wil is wat zeker de moeite waard is. Of juist minder en tip stellenbosch en kaapstad voor overnachten.

Via Wereldwijzer app

Wat is de moeite waard, is wel afhankelijk van jullie zelf. En kan dus sterk verschillen. Wij vonden Addo elephant pRk zeer de moeite waard bijvoorbeeld.

Ok hoe lang ben je in addo gebleven?

Via Wereldwijzer app

3 nachten

Hallo

Wat betreft de overnachtingen zult je geen problemen ondervinden denk ik,
wij hebben tussen Kaapstad en st Lucia een aantal overnachtingen gedaan in
B&B en Guesthouses en waren daar inclusief ontbijt zelfs met ons tweeën nergens
meer dan 70 Euro kwijt.

Veel planplezier

Nog eens over de route gebogen, we willen een dag naar addo en dan door naar brenton aan de kust bij knysna. Dan hermanus swellensam stellenbosch en kaapstad. Bedankt

Via Wereldwijzer app

Hoi,

Ik ben net 5 dgn terug van een prachtige rondreis (globaal een beetje wat jullie doen).
Je moet zeker naar Hermanus gaan, daar kun je van juni tot december walvissen spotten. Dit is echt de moeite waard. Als je geluk hebt, dan kun je ze vanaf de kust zien.
Helaas hadden wij bij Addo slecht weer en was het er erg koud. Het is toch weer een heel andere omgeving, dan de parken in het Oosten. Dezelfde dieren, maar dan anders zeg maar.
De gardenroute rijden is ook een aanrader. Tsitsikamma NP aandoen is een aanrader, woeste kust en een leuke wandeling naar de Suspencion Bridge over het water.
In Kaapstad hebben wij overnacht bij Anchor Bay Guesthouse. Aantrekkelijke prijs, schoon en zeer vriendelijke gastheer, die je veel tips kan geven wat te zien in de omgeving.
Rijdt vanaf de gardenroute via Betty’s Bay naar Hermanus. Daar heb je een pinguinkolonie aan zee (niet zo toeristisch als Boulders Beach in Simonstown).
Veel plezier, want het is echt de moeite waard!!

Dank voor je tips we hebben besloten naar addo te gaan inderdaad. Daarna naar brenton om vanuit daar knysna en oudtshoorn te bezoeken. Dan naar hermanus en stellenbosch en kaapstad. Ik ga zeker je tips meenemen.