2 weken "Tuinenroute"

Hallo,

Ik heb samen met mijn vriendin een ticket geboekt naar Kaapstad in oktober om van Kaapstad naar Port Elizabeth te rijden. Wij houden er van om alles “on the road” te boeken, is dat ook mogelijk in ZA of is het beter om van te voren alles te boeken.

Bedankt.

In welke peride. Gaan jullie? Die route is welpopulair

Oeps vergeten er bij te zetten… Oktober dit jaar.

Nu Rogier in die periode gaat wel lukken. Koop een sim voor je lock vrije gsm en prepaid airtime dan kan je bellen naar accomodaties. Mijn tip is regel deze 1 dag van te voren, dan kan je met eengerust hart die dag genieten en moet je niet zoeken aan het end van de middag. Zorg wel dat je voor het donker daar aankomt, want het is pikkedonker hier. Rond 18.oo is het donker!
nooit zoeken in het donker naar accomodaties,

Als ik Port Elizabeth lees, gaan jullie wellicht (= hopelijk!) ook naar Addo Elephant Park. Daar kunnen jullie best op voorhand boeken (via sanparks website) want het is een uiterst populair wildpark - en ZEKER tijdens het weekend - anders gaan jullie ergens in de buurt moeten overnachten, wat jammer zou zijn omdat jullie dan 's nachts de “bush-geluiden” moeten missen.

Voor de rest denk ik dat jullie zeer gemakkelijk iets zullen vinden. Desnoods kan je ook bij de lokale “Tourist Office” informeren naar een leuke overnachtingsplek (die sluiten echter meestal om 16 of 17u en zijn in 't weekend gesloten). Er zijn enorm veel B&B’s op de Tuinroete.

Groetjes. Toetske

Hallo Toetske, bedankt voor je antwoord. Heb je wellicht nog een tip welke locatie we het beste kunnen boeken in het Addo Elephant park?

Zijn er voor de tuinenroute bepaalde plekken die je zeker moet bekijken? Ik begreep walvissen spotten bv. We gaan dus twee weken en we dachten dat het allemaal misschien krap ging worden om in die tijd naar Port Elizabeth te rijden. De planning is nu bijv. 4 nachten Kaapstad waarvan 1 dag naar Robben Island (in de ochtend) en dan in de middag beginnen aan de route. Eerste stop zal dan zijn Stellenbosch.

Groetjes,
Rogier

• Updated - - -

Annemieke, bedankt voor je tips deze zullen we zeker meenemen. Mocht je nog leuke tips hebben voor leuke B&B dan houden we ons aanbevolen :slight_smile:

hermanus. The potting shed

1 like

Hallo Rogier,

Tot nu toe heb ik enkel (3x) in het “Main Rest Camp” in Addo overnacht, maar blijkbaar is de andere accommodatie minstens even goed. Je kan op http://www.sanparks.org/parks/addo/tourism/availability.php checken wat er in oktober vrij is als je op 1 van de Camps klikt, of dit zelfs per datum nagaan.

Robbeneiland hebben we na een aantal reizen nog steeds niet bezocht, maar dat is een persoonlijke keuze. Als je er naartoe wil, houd er dan rekening mee dat er soms “wachtrijen” bestaan en dat de boten niet uitvaren bij te slecht weer.
En denk eraan dat je de Tafelberg op MOET zodra het mogelijk is, want de volgende dag hangt er misschien weer een sluier of is hij gesloten wegens teveel wind.

Op de Tuinroete zelf is heel wat te zien. Stop in ieder geval in Nature’s Valley en als jullie op een zaterdag in de buurt zijn is de lokale markt in Sedgefield best wel een bezoekje waard. Verdere tips hangen een beetje af van jullie voorkeur, maar jullie zullen allicht veel leuks vinden op het internet.

Groetjes. Toetske

1 like

Hoi Toetske,

Ik zou inderdaad ook de overnachtingen in Addo National parc tevoren boeken. De rest is prima mogelijk on the road

Ik heb nog een laatste vraag. We gaan dus in twee weken van Kaapstad naar Port Elizabeth. Ik dacht nu aan de laatste 4 dagen naar het Addo National park te gaan. We vliegen de laatste dag om 3 uur in de middag is er dan genoeg tijd om van het park naar het vliegveld te rijden of kunnen we beter ergens in het midden naar het park gaan en vervolgens nog een paar andere plekken bezoeken nabij Port Elizabeth?

En zijn 3 nachten misschien te lang in het park?

Bedankt.

Hoi Toetske,

Dit is zeker een goede optie, meer damn genoeg tijd om terug te rijden naar Port Elizabeth. Voor veel mensen is 3 dagen in Addo voldoende, maar een langer verblijf is zeker geen straf!

Hallo Rogier,

Als je op Google Maps kijkt, zal je opmerken dat je op anderhalf uur van het Main Camp naar PE Airport kan rijden. Volgens mij heb je dus nog tijd genoeg om de dag van vertrek nog een “rondje” door het park te rijden.

Vanuit Matyholweni ben je er nòg sneller.

Groetjes, Toetske

@ Manou: het is uiteraard Rogier die hier vragen had, maar ik ben volledig akkoord met jouw reactie.

Haha, mijn oprechte excuses Toetske :wink:

Moenie daaroor worrie nie, Manou! :dag:

1 like

Heeft het ook zin om bijvoorbeeld 2 nachten te slapen bij Spekboom tents en dan nog 2 nachten in Addo Main rest camp of is het dan veel van hetzelfde?

bedankt.

Hallo Rogier,

Ik was nog nooit in Spekboom Tented Camp, maar het zal ongetwijfeld een heel andere ervaring zijn dan in het Main Camp. Je zal echter moeten rekening houden met “communal ablutions”, “no kitchen facilities” enz. Heb hier wat verdere uitleg gevonden: http://www.krugerpark.com/spekboom.htm Als je de reacties van bezoekers wil zien, volstaat het op de link bovenaan de pagina te klikken. (Opgelet! dit is niet de officiële website voor de nationale parken - daarvoor moet je bij Sanparkszijn)

Groetjes. Toetske