Vragen over rondreis rondom tuinroute & botlierkop game reserve

Beste wereldreizigers!

Ik heb een vraag over rondreizen in Zuid-afrika. Ik en mijn vriendin willen rondreizen in het zuiden van zuid afrika en we hebben via zui-afrika online de volgende concept rondreis:

• Kaapstad vliegen en naar hermanus voor kajak zeesafari.
  • naar oudtshoorn voor bergwandeling.
  • Addo’s grijze reuzenpark voor wildlife.
  • touren op de tuinroute.
  • Botlierskop game reserve.
  • Kaapstad.

Mijn belangrijkste vragen:

1. Moet je dit via een tussenpersoon regelen (in ons geval zuid afrika online)? We zijn in thailand geweest en daar kon je redelijk makkelijk via tourist information zaakjes de rondreis ter plekke regelen, maar weet niet of het in zuid afrika ook zo kan/werkt. Heb hier mijn bedenkingen over, met name bij de wildlife activiteiten.
  2. Zie je in Addo’s reuzenpark ook veel overig wildlife? Addo en botlierskop lijken me redelijk gelijkwaardige activiteiten, dus misschien willen we kiezen voor een v.d twee.
  3. De Botlierskop game reserve is erg prijzig, dus ik ben bang dat onze verwachtingen zo hoog zijn dat het altijd tegen gaat vallen. Hebben jullie ervaringen met dit park en kan hij toch de verwachtingen waarmaken?

Alvast bedankt!

Addo elephant park daar kan je zelf rondrijden. En accomodatie boeken voor dat park op www.sanparks.co.za en zeker niet zo duur. Bottelier ken ik niet. In Addo zijn het meeste olifanten, maar zeker ook leeuwen, buffels, impala’s struisvogels, wilde katten en nog meer.
je hier in ZA alles zelf boeken, heel makkelijk. Huur auto vanuit NL boeken via sunnycars, dan krijg je de beste voorwaarden enzo. Of diverse boekingsites kan je accomodatie boeken, zoals. www.sleeping-out.co.za of www.roomsforafrica.com

Hi Piet,

Grijze reuzenpark = echt origineel!

Addo is zeker en vast de moeite waard maar je moet er dus zelf op zoek naar de "Big SEVEN", want die zijn daar te vinden naast allerlei antilopen en ander wild. Een georganiseerde “game drive” is ook interessant, maar alles hangt natuurlijk af van wat er allemaal over of naast jullie pad loopt.

In Botlierskop was ik nog niet, maar als ik hun aanbod op de website zie, zou ik daar dan eventueel voor één van hun andere activiteiten kiezen.

Groetjes,
Toetske

Bedankt voor de tips!! Dan heb ik nog een vraag over het rondje dat we willen rijden. Is dit werkbaar, of zit je dan wel erg veel in de auto? Een alternatief is rustiger van kaapstad via de tuinroute naar port elisabeth rijden en daar terugvliegen naar kaapstad. Als je in port elisabeth je huurauto inlevert en terugvliegt, dan bespaar je de extra week huurauto met benzine. Zoals ik het nu bekijk zit je qua ksoten dan redelijk gelijk, al blijft vleigen iets duurder in mijn beleving. Maar kun je dan ik kaapstad nog goed uit de voeten, of heb je daar eigenlijk ook een auto nodig?

Groetjes,

Piet

Geen idee hoe lang me wilt rondreizen. Maar dit rondje is makkelijk en rustig te doen in 2.5. 3 weken. Overal heerlijk een paar nachten blojven en zeker wat langer in de natuurparken.

het ligt eraan wat je wilt gaan doen in Kaapstad, als je buiten de stad mog dienden wilt gaan zien, kan je ook dagtochten doen met een organisatie, via je accomodatie te boeken. Of heerlijk met de HOHO bussen.

We willen het in 2 weken doen, dus als ik je reactie lees is het dan een vrij krappe planning?
En wat zijn HOHO bussen? Zijn dat toeringbussen vanuit toeristenorganisaties, of zijn HOHO bussen onderdeel van het openbaar vervoer?

Hop on Hop Off bussen: zie http://www.citysightseeing.co.za/capeTown.php
Het is hetzelfde systeem dat wereldwijd wordt toegepast: je stapt ergens uit en neemt iets later de bus naar een volgende bestemming. Is vooral interessant als je op loopafstand van een stopplaats overnacht. Deze toer staat ook op mijn verlanglijstje voor de volgende reis.
Het openbaar vervoer in Kaapstad is blijkbaar ook erg verbeterd.
Kan je misschien kort jouw route posten, zodat we beter kunnen zien waar je nog tijd kan/moet uitsparen?

Groetjes,
Toetske

De Hop on Hop off bussen daar kan je verschillende toeren door de stad en daarbuiten mee maken, zelf naar de wijnlanden. Vlak buiten net Waterfront is een op stap
plaats.
ook is heel leuk het 2 oceaan aquarium. Zeer de moeite waard.

Hoi,

2 weken lijkt me inderdaad wel wat krap voor heen en terug naar Port Elizabeth. En je hebt eigenlijk heel voordelige binnenlandse vluchten. Kijk op www.flymango.com of www.kulula.com.

Groetjes,
Lieve

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips!
hebben nu besloten om dan maar een binnenlandse vlucht te pakken van Port elisabeth naar Kaapstad, want anders ben je zo druk met reizen dat het ten koste gaat van het genieten van zuid Afrika. Vragen die op dit moment voor ons spelen:

• Addo NP gamedrive. Waar kun je die vooraf boeken? Ik wil voorkomen dat je die daar ter plekke tegen de hoofdprijs moet boeken of dat het in het slechtste geval helemaal vol zit.
  • Addo NP hotel advies: wat zijn goede hotels in deze regio met een goede afstand van het park? Ik denk dat de “hoofdingang” van het park bij het dorp addo ligt en dat van daaruit ook de game drives vertrekken, maar ik hoor graag of dit zo is en welk hotel hier dan lekker dichtbij ligt.

Groetjes,

Piet

Je kan ook In het park slapen kijk op http://sanparks.org.za/parks/addo/. En boek via hen.
het maakt voor de prijs niet uit wanneer je een game drive boekt.

buiten het park kijk op www.sleeping-out.co.za

have fun