Wij zouden graag in oktober/november voor 3 weken naar Zuid Afrika gaan. Onderstaand de route die we in gedachten hadden (zelf met huurauto).
We hebben enkel nog wat moeite met de afstand tussen Addo Elephant Nat Park en Oudtshoord en van Oudtshoorn naar Stellenbosch. Iemand andere ideeën of alternatieven?
Ik zou na het bezoek aan Addo een binnenlandse vlucht nemen van Port Elizabeth naar George en daar de tweede huurauto ophalen. Dit is wat prijs betreft zeer goed te doen, kijk maar eens op de website van Kulula Airways : www.kulula.com
Vanuit George zit je zo in Oudtshoorn. In plaats van Stellenbosch zou je Robertson aan kunnen doen. Dit is ook een schitterend wijngebied en wat afstand betreft beter te doen. Een erg leuk guesthouse in Robertson is Ballinderry Guesthouse. De website is www.ballinderryguesthouse.com
Dit lijkt me wel een snellere oplossing, maar toch een dure.
Een binnenlandse vlucht voor 2 personen kost al snel 200€ en voor een huurauto betaald je extra kosten voor het ophalen/afzetten van huurauto op andere plaats.
De tip van Robertson bekijken we, dit lijkt inderdaad en goede tussenstop en zou ons wat km schelen!
Ik zie dat je vanuit een reisbureau schrijft en je al eerder een tip hebt gegeven over goedkope vluchten. Onze vlucht naar Kaapstad (vanuit Amsterdam, Brussel of Dusseldorf) ligt nog niet vast, dus als je nog van die tips hebt laat je maar komen!
Een andere route die wat rij vriendelijker is. Van Kaapstad naar Mosselbay dan naar Oudtshoorn 80 km en over de R62 naar Jeffreys Bay 330 km en op de terug weg de plaatsen aan doen die je heb over geslagen. De langste die je moet over bruggen is van George naar Stellenbosch 410km over de N2. Om niet de zelfde weg te rijden, bij Swellendam de N15 te nemen. Een bezoek aan Montagu, Robertson, Worcester en Paarl geef meer voldoening.
Geniet die reis Jan
Zo te zien is er niet echt een betere optie buiten hier en daar een andere stop aandoen? De tips van Montagu, Robertson, Worcester en Paarl gaan we zeker bekijken.
Nog even een ander vraagje. Hoe zijn de wegen daar? Dan hebben we een idee over de tijd die we te overbruggen hebben ten opzichte van het aantal km. Ik ben in Senegal en Gambia geweest en daar zijn de wegen een hel. Dus ik stel me hier ook zoiets voor. Maar ik geloof dat het wel beter is in Zuid Afrika op de grote verbindingswegen?
Volgens de route planner heb 98% wegen waar je hier 80kmh of meer kan rijden. Zo rijdt je van George naar Stellenbosch 4uur50 over de N2. Oudtshoorn, Jeffreysbay over de R62 iets meer dan 6uur. Maak je geen zorgen over de afstanden ontspan en geniet van dit enorm mooie land.
Geniet die reis Jan
Ik denk inderdaad ook dat als de wegen goed zijn (vergelijkbaar met hier) die afstanden best te doen zijn dan. Op zich zijn het ook maar een paar afstanden die echt groot zijn. De rest van de route valt allemaal wel mee.
Moesten jullie nog tips hebben voor niet te missen bezienswaardigheden/activiteiten en lowbudget verblijfplaatsen op die route, laat het dan gerust weten!
Heel erg bedankt voor de al gegeven tips en adviezen!
Ik zou na George naar Oudtshoorn rijden.
En na Addo naar Port Elizabeth en daar je auto inleveren en een vlucht terug naar huis.
En als je Stellenbosch of wijnroute wil bezoeken dat kan je doen vanuit Kaapstad.