Volgend voorjaar ga ik met mijn twee dochters (dan 8 en 5 jaar) en mijn moeder naar Zuid Afrika. We vliegen naar Johannesburg en ik wil van daaruit naar George vliegen.
Onze route ziet er als volgt uit:
Dag 1 aankomst 13.00uur George – door naar Plettenberg
Dag 2 -4 Plettenberg (uitvalsbasis voor Tsitsikamma, Knysna eo)
Dag 5 Plettenberg naar Albertinia voor ‘wildpark’
Dag 6 Albertinia – Oudtshoorn
Dag 7 Oudtshoorn
Dag 8-14 Oudtshoorn naar Kaapstad
De eerste dagen zijn geboekt, na de nachtvlucht een paar dagen op dezelfde plek waar vanuit genoeg te zien is. Eigenlijk was de bedoeling een dag minder Plett maar de Game Lodge was niet beschikbaar die dag. Overigens realiseer ik me dat deze Game Lodge geen Kruger Park is hoor, maar ik denk voldoende voor mijn kinderen en moeder.
Zoals je ziet ben ik er voor de laatste week nog niet helemaal uit. Ik denk nu aan Oudtshoorn – Montagu (1 nachtje) – Stellenbosch/Paarl (2 nachtjes) – Kaapstad (3 nachtjes, laatste dag vliegen we om 18u). Ik twijfel om toch maar een lange reisdag te hebben van Oudtshoorn naar Stellenbosch zodat we een dagje meer hebben in Kaapstad.
Voor Kaapstad wil ik naar Robbeneiland, rondje schiereiland, Tafelberg, City, Bo Kaap, Kirstenbosch, misschien 2 Oceans. Genoeg te doen/zien om je daar een paar dagen te vermaken.
Iemand suggesties voor een route/stops tussen Oudtshoorn en Kaapstad?
Verder zoek ik nog accommodatie in Kaapstad. Met het aanbod moet dat wel lukken ;-), maar waar? Ik denk nu aan Green Point zodat je snel in centrum zit en misschien ook handig om hop on hop off te gebruiken (zal voor het eerst zijn, even een drempeltje over haha). Ik zie ook wel leuke acco in Noordhoek en Milnerton. Wat vinden jullie, Green Point goede keuze (veilig voor ons en auto, auto kan dan minder dagen)? Of wat verder van de stad beter met kinderen?
Qua acco zoek ik self catering, Airbnb od, in Kaapstad voor max ZAR 1100. Om maar een beeld te krijgen dat we niet de superdeluxe acco’s zoeken.