(origineel bericht op be-more.nl)
Laatste dag kliniek
Lieve allemaal,
Dinsdag, we hebben vandaag de dokters visite meegelopen. Hierbij zie je alle patiënten, en geeft de arts uitleg over hun ziekte. Vandaag de laatste dag dat ik echt in de kliniek aan het werk ga. De arts vertelde ons dat er een keizersnee uitgevoerd moet worden bij een moeder, het kindje was te groot waardoor het niet via de normale weg geboren kon worden. Alle spullen werden klaargezet, in die tussen tijd hebben we met z’n 4e ‘’steriele’’ gazen gevouwen. Dit is niet steriel want we doen dit gewoon met onze handen! Nadat wij ze in de pot gestopt hebben worden ze wel behandeld alsof e steriel zijn. Ze worden met een knijper aangepakt.
Rond 12.15 begon de dokter met de operatie. Echt heel interessant en mooi om te zien dat er met weinig medische apparatuur z’n operatie uitgevoerd kan worden. We hebben veel foto’s en filmpjes gemaakt. De operatie is gelukt. Het kindje had het even moeilijk. Maar gelukkig nadat het uitgezogen werd begon het te huilen.
Het is vandaag een mooie dag, dus ik ga strax nog even buiten zitten. Tegenover ons appartement is namelijk een pub waar je heerlijk in de zon kunt zitten. En nu ik hier nog ben moet ik genieten van de Oegandese zon.
Liefs!