Kyoto

Hallo,

Ik ben op zoek naar het mailadres van Bed en Breakfast Juno in Kyoto. En eventueel andere mailadressen van goedkope hotels in die stad. Ik doe liever direct zaken met de hotels dan dat ik via booking.com of de andere bemiddelaars een hotel moet reserveren. Ik ga in april 10 dagen naar Kyoto en ben nog op zoek naar een goedkoop hotel centraal Kyoto. Hoop dat iemand tips heeft.

dank alvast

Sander

Via Tripadvisor kom ik dan op [EMAIL=“bbkeikokyoto@gmail.com”]bbkeikokyoto@gmail.com uit. Maar als ik daar dan even op door Google kom ik weer bij een ander (wat gunstiger gelegen maar bepaald niet goedkoop) guesthouse uit: http://www.guesthouse-keiko.jp/. Maar als ik dan op hu Facebook-pagina kijk zie ik wel weer verwijzingen naar Juno, dus wellicht van dezelfde eigenaar?

Wat betreft boeken via mail: je kan het uiteraard altijd proberen, maar ga niet zonder meer uit van succes. De kans is zeer wel aanwezig dat ze geen woord Engels spreken, en dan is het altijd maar afwachten wat ze met je mail doen. In het gunstigste geval zoeken ze hulp bij iemand die wél Engels spreekt, of ze proberen het zelf met Google Translate (wat het er meestal niet duidelijker op maakt…), maar de kans is ook groot dat ze de mail domweg negeren. Maar niet geschoten altijd mis uiteraard.

Ik vind Kyoto overigens altijd een wat lastige stad qua hotels, want het aanbod is minder ruim dan in bijvoorbeeld Osaka en de bezettingsgraad ZEER hoog. Het is dan ook de enige stad in Japan waar jet toerisme dusdanig massaal is dat het me stoort. En specifiek voor april: begin april is de kersenbloesemperiode, dan zal het zeker erg druk zijn. Dus tijdig boeken is zeer aan te raden.

Ik heb in Kyoto in drie (stuk voor stuk grote en niet al te sfeervolle) hotels verbleven:
[ul]
[li]Alweer tien jaar geleden twee keer in het Palace Side Hotel, prima hotel niet ver van een metrohalte, al is de directe omgeving niet de meest levendige. [/li][li]In 2011 in Karasuma Kyoto Hotel, destijds wel onder een andere naam en wat gunstiger geprijsd dan nu. Kon ook wel een renovatie gebruiken, maar wellicht is dat gelijk met de naamswijziging inmiddels gebeurd. De ligging is hoe dan ook ideaal, centraler kan een hotel haast niet liggen. [/li][li]Eind 2015 in Coop Inn Kyoto. Ligt wat verstopt in een smal straatje achter Nishiki Market, en de aangegeven 10 minuten vanaf de metrohalte is tamelijk optimistisch. Van het hotel zelf is me bar weinig bijgebleven. [/li][/ul]

En als je niet voor sfeer gaat maar gewoon voor praktisch en waar voor je geld, Toyoko Inn heeft diverse hotels in Kyoto, waarvan Toyoko Inn Kyoto Shijo-karasuma wat mij betreft het meest gunstig gelegen is. In het betreffende hotel ben ik nooit geweest (zat iedere keer vol…), maar alle Toyoko Inn’s zijn zo’n beetje hetzelfde. Dus voor een nette prijs gewoon degelijke kamers zonder fratsen maar met alles wat je nodig hebt, en altijd inclusief (Japans) ontbijtbuffet.