Accomodatie Tokyo/ Kyoto + vervoer

Geachte medereizigers,

Ik reis over enkele weken af naar japan (22 nov) voor 12 dagen. Ik ben van plan om in die tijd Tokyo en kyoto te bezoeken. Wie kan mij enkele leuke hostels aanraden met een centrale/gunstige ligging voor een redelijke prijs ( rond de €25 p.n) en niet al te druk, dus geen party hostel.

Ook zou ik graag willen horen wat de beste manier is om het traject Tokio-Kyoto te doen, zonder dat ik een complete Japan Rail Pass hoef te kopen, of is dit toch praktischer?

Alle suggesties en adviezen welkom! Alvast bedankt

Martin

Ik ben zelf van plan Budget Inn (http://www.budgetinnjp.com/) in Kyoto te proberen, maar dat is pas juni 2012. De reviews die ik gelezen heb, zijn in elk geval erg goed, het ligt dicht bij het station, en het is heel betaalbaar.

Helaas geen tips uit eigen ervaring, tijdens mijn reizen had ik steeds een railpass en zat ik in hotels, kost ongeveer het dubbele van je budget. Maar hier op WWZ heb ik vaak goede dingen gehoord over K’s House, dus wellicht is dat iets?

Wat betreft het reizen, als je er geen bezwaar tegen hebt een uur of 7 in een bus door te brengen dan zou een highway bus een goedkope optie kunnen zijn. Of zelfs een nachtbus, bespaart je ook een nacht in een hostel. Zou voor minder dan 40 euro al moeten kunnen, daar kan je domweg niet voor treinen. Meer info hier.

K’s House is een grote aanrader. Ik heb alleen die in Kyoto gebruikt maar dat is nog steeds het beste hostel waar ik ooit heb verbleven. Goede ligging, in een rustige buurt op zo’n 7 minuten lopen van Kyoto station.

Een Rail Pass is zeker praktisch en het geld waard als je bijvoorbeeld ook Hiroshima/Miyajima bezoekt. Dat kan in een dagtrip vanuit Kyoto of met een overnachting.

Denk dat het idd toch maar een JRP gaat worden, omdat ik toch een retour-ticket nodig zal hebben van en naar Tokyo en gezien de kosten van losse tickets…en natuurlijk de mogelijkheid voor een route wijziging!

K’s House heeft idd goede recensies (http://www.hosteljapan.com) zijn er meer van, dus zal wel een keten zijn? Ziet er geschikt uit.

Kan de JRP alleen van te voren gereserveerd worden en verstuurd worden? Dit is wat ik uit de site (http://www.japan-rail-pass.com/train-japon/japan-rail-pass/book-jrp) opmaak.

Klopt. Je kan hem in Nederland bijvoorbeeld bij Tozai bestellen, dan krijg je een voucher thuisgestuurd die je bij het vliegveld of op de grotere stations kan omwisselen. In Japan zelf is de JRP niet te koop.

Ik denk dat ik de JRP via deze aanschaf http://www.jrpass.com/nl...zit ook nog eens een handig forum bij!

Voor Kyoto is 3 dagen een goed uitgangspunt?

In een normaal tempo is 3 dagen is voldoende om de hoogtepunten te zien. 2 dagen voor de stad en 1 dag voor het Arashiyama gebied.

Ik heb toch maar de JRP (voucher) bij Tozai travel besteld…dinsdag aangevraagd en nu vrijdagochtend al ontvangen, een snelle levering wat mij betreft! Ook zit er een klein handig boekje bij met info over de treinen en routes enz. Bedankt voor de tip hier!

De reis ziet er nu als volgt uit; 4 dagen Tokyo- 3 dagen Kyoto met uitstapje naar Nara -nog 3 dagen in te plannen hierna…nog een tip missschien?

Alvast bedankt voor de eerdere tips en antwoorden hier!

Was je overigens al bekend met online reisplanner Hyperdia? Hiermee zoeken vergt weliswaar enige handigheid (je moet vooral heel exact weten van welk naar welk station je moet, er zijn tientallen stations in Tokyo, maar slechts eentje heet ook daadwerkelijk “Tokyo”), maar afgezien daarvan geeft het een perfect overzicht van beschikbare treinen. Denk er wel aan dat je de Nozomi Shinkansen met de JRP niet mag gebruiken!

In de herfst is Kyoto op zijn mooist door de herfstkleuren en kan het ook doordeweeks druk zijn, maar probeer vooral het weekend te vermijden. Misschien heb je al geboekt, maar als het moeilijk of duur lijkt in Kyoto vanwege de drukte, kun je overwegen om in Osaka te verblijven. Vanuit Shin-Osaka / Umeda ben je in 15min met de Shinkansen in Kyoto.

Accomodatie was idd zeer beperkt in Kyoto in het weekend, maar ik kom nu pas op zondag daar aan dus meer aanbod…zijn die herfstkleuren nog goed zichtbaar eind november?

Het hangt van het weer af, maar doorgaans is de tweede helft van november het beste moment. Hele goede timing dus. Ook in en rond Tokyo zijn de hersftkleuren mooi.

Hier kun je de voortgang in de gaten houden:

Dit zijn verslagen van vorig jaar:
http://www.japan-guide.com/blog/koyo10/

1 like

In 2008 ben ik in november 3 weken in Japan geweest, tijdens die reis werden de kleuren hoe langer hoe mooier. En vooral rond de tempels in Kyoto was het leuk om de Japanners helemaal dolenthousiast te zien doen vanwege wat gekleurde blaadjes :biggrin:

Zou het wellicht een idee zijn om een van de ritten tussen Tokyo en Kyoto in Nagoya te onderbreken om van daaruit een sidetrip naar de Kiso-vallei te maken? Eventueel zou je zelfs nog kunnen overwegen vervolgens door te reizen naar Matsumoto voor een overnachting, en dan de dag erop na het kasteel te hebben bekeken weer door naar Tokyo.

1 like

Ik heb ook overnacht in K’s House Kyoto en Tokyo, echt hele fijne en schone hostels (geen partyhostels, maar daar ben ik er sowieso geen eentje van tegengekomen in Japan).

@eenelfje…heb jou al vaker te hulp gehad op het forum, het is een klein reis-wereldje :wink: Heb inmiddels hostel’s geboekt in Tokyo en Kyoto; Khaosan Tokyo Ninja en Kyoto Hana Hostel…heb K’s House ook geprobeerd te boeken, maar beschikbaarheid was zeer beperkt en in Kyoto zelfs volgeboekt 2 weken van te voren. Laatste 2 dagen regel ik ter plekke.

@W.O.O ik zal het zeker overwegen om daar nog even een kijkje te gaan nemen, ziet er in ieder geval interessant uit. Is Nikko anders nog het overwegen waard?

Nikko is ook zeker de moeite waard, ben daar zelf in januari nog geweest toen er een pak sneeuw lag, met de herfstkleuren zal dat alleen nog maar mooier zijn, al is het daarvoor mogelijk al iets te laat. De tempels bij het stadje zijn prima als dagtrip vanuit Tokyo te doen, wil je ook de omgeving zien dan kan een overnachting geen kwaad.

Ach, eigenlijk is het allemaal prachtig :biggrin:

(baal er wel een beetje van dat ik na lang twijfelen zelf nu voor een groepsreis naar Israël heb gekozen, en niet voor nog eens een weekje Tokyo…)