Hallo allemaal,
een kort vraagje. IN maart/april 2015 ga ik met mijn vriendin naar Japan en wil van tevoren wat hotels boeken. Nu kom ik voor de periode tot en met maart wel redelijk veel tegen, maar als ik een hotel wil boeken in Kyoto of Tokyo begin april zijn er praktisch geen hotels te boeken, zowel via Japanican.com, travel.rakuten.com, booking.com of agoda.com. Moeten de hotelkamers nog aangemeld worden of iets dergelijks? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er in deze steden in die periode simpelweg geen hotels te boeken zijn…heeft iemand hier ervaring mee (of wellicht nog extra tips?)?
Alvast bedankt!
Dat is wel midden in de hanami-periode (kersenbloesem), en met name in Kyoto zou het dan inderdaad wel erg druk kunnen zijn. Het is echter in Japan ook niet ongebruikelijk dat hotels maximaal 3 maanden vooruit boekingen accepteren, of alleen voor een langere periode als je “lid” bent . Bijvoorbeeld bij Toyoko Inn geldt standaard die periode van 3 maanden, als clublid kan je echter 6 maanden vooruit boeken. Zeker voor de drukkere periodes kan dat erg praktisch zijn.
1 like
Bedankt voor de respons…lid worden dus? Ik zal eens kijken :D!
Enige nadeel: bij Toyoko Inn kan je volgens mij niet online lid worden…
Ik heb me destijds bij het inchecken aangemeld, simpelweg omdat het voordeel toen al groter was dan de eenmalige kosten van 1500 yen. Voor latere reizen is het inmiddels wel heel praktisch gebleken, ook tijdens grote festivals die ik bezocht heb zijn de hotels vaak al maanden van tevoren volgeboekt.
He Wizard,
ja ik zag het inderdaad. Moet even kijken of we nog bij die hotelketen terecht komen. Mocht dat het geval zijn, dan neem ik waarshcijnlijk ook wel een members pas Kortingen zijn best aantrekkelijk. Ik zag op de beschikbaarheidssite echter dat er in de periode dat wij in Kyoto zijn helemaal geen kamers beschikbaar zijn…
Wellicht kan je dan in de omgeving kijken, vooral Osaka heeft een fors aanbod en een prima treinverbinding.
Weliswaar meer geschreven met het oog op de herfstdrukte, maar wellicht toch van nut: Kyoto booked out? Finding a hotel room in Kyoto during cherry blossom and autumn color season
Ben ik weer…het is inderdaad niet te geloven hoe duur de hotels al zijn geworden in Kyoto. Ik kwam trouwens nog een ander bericht tegen op Japan-guide: Kyoto hotels for 2015 Cherry Blossoms - japan-guide.com forum.
misschien toch maar overnachten in Kobe of Osaka inderdaad!
Eigenlijk vind ik dat wel opmerkelijk, ik ben de afgelopen twee zomers naar zomerfestivals in Tohoku en Hokkaido geweest waarbij de meeste hotels ook maanden van tevoren helemaal zijn volgeboekt, maar ik heb daar nooit iets gemerkt van verhoogde prijzen.