Hotel boeken in Bangkok

Hoi Thailandgangers,

Ik wil samen met mijn zoon een reis plannen in en door Thailand in januari/februari 2011.
Omdat ik eerst een paar dagen in bangkok wil blijven om o.a. Chinatown te bekijken en om daar te gaan fietsen (met Co van kessel) wilde ik gaan kijken of er nu al een hotel te boeken was in bangkok. Het vreemde is dat ik elke keer te zien kreeg dat voor die periode geen hotelkamers beschikbaar zijn in heel Bangkok. Ik heb het via verschillende internetsites geprobeerd.
Is dit omdat ik er erg vroeg bij ben (bijna een jaar van te voren) of kan het zijn dat er iets anders aan de hand is? (volgens mij is Chin. nieuwjaar pas op 3/2/2011)

Kan iemand mij hier antwoord op geven?

bvd

Roja

het lijkt mij wel erg broeg om alles volgeboekt te hebben ik denk dat ze de boekings website nog niet hebben vrij gemaakt voor die maanden en dat je dus eventjes zal moeten wachten
je kan voor de zekerheid altijd even een email sturen naar het desbetreffende hotel en vragen of ze plaats hebben

Bedankt voor de reactie.
Ik weet dat ik nogal vroeg ben. Ik wilde echter de periode van mijn vakantie plannen en zien of er moeilijk data zijn voor het boeken van hotelkamers.

gr Roja

het is eerder een kwestie van geld: ze kunnen NU nog niet overzien hoe de markt er dan voorstaat en wat ze aan opslag (kunnen/denken) te vragen. En het is inderdaad VEELS te vroeg. Vroeger heette dat: prijs nog niet bekend=voorlopige boeking, maar nu iedereen maar op dat www duikt is het enkel of ja, of nee. Elke angst dat het ‘‘vol’’ zou zijn is compleet, geheel en totaal overbodig-gisteren telde ik alleen al 5 nieuwe hotels in aanbouw die de komende maanden opengaan. In de low-budget sector bieden de meeste slaaphuizen trouwens totaal geen boeking e.d. aan-d.w.z. dat er nog 100en andere plekken zijn die jij nooit vindt op dat www.
Chinatown heb je in een halve dag gezien, het is vooral traffic-jam. Maar er is hier ook Indiatown, Arabtown, Burmatown, Laostown, Cambodiatown, Japantown, Koreatown, Taiwantown-maar dat weet bijna geen enkele toerist.

Hallo Roja , ik weet niet of dit de eerste keer is dat je naar Thailand gaat maar om hotels hoef jij je geen zorgen te maken , er zijn er genoeg. *****hotel , budgethotel , homestay , guesthouse…gewoon even zoeken via Google etc. Thailand is een toeristenland dus 't zal niet zo moeilijk zijn…Chinatown vond ik niet zo bijzonder.Er wordt daar vooral gehandeld in autowrakken/-motoren.
Maar misschien is Greenwood Travel een uitkomst voor jullie , www.greenwoodtravel.nl , heb ik goede ervaringen mee gehad. Succes !!

Hotels in overvloed in Bkk! de grote hotelketens die zullen wel je reservatie wel noteren,als je dat doen 6maanden voor vertrek!Nu de mindere dure hotels,weet van tervoren “die houden hun eigen niet bezig met vooraf bookingen”(spreek wel van de prijsklasse:1000/2500bath!)money talks u know?Heb zelf in Chiangmai(niet bkk)ff gaan informeren bij le meridien(groot hotelketen)daar kun je een jaar van tervoren uw booking vastleggen.prijskaartje =5500bath per overnachting of internet tarief=3250bath.(breakfest niet incl)En voor de mensen die eventueel zijn geintresseerd:het nieuwe hotel ligt vlak aan de nightmarket!!je kunt er niet naastkijken!By the way:china town=is meer dan autowrakken of onderdelen stukken voor een auto!g.s

Bedankt voor jullie feedback en tips.
Ik zal er zeker wat mee doen.

Roja:dag: