Voor mijn studie verblijf ik 6 weken in Tokyo. Tussendoor wil ik graag 6 dagen naar kyoto. Ik wil onder andere vanuit daar naar osaka en nara, maar verder heb ik nog geen plannen. Heeft iemand tips? En heeft iemand ervaring met een busreis van tokyo-kyoto?
Met de drie plaatsen die je hebt is er genoeg te zien en te doen voor 6 dagen. Of heb je 6 dagen voor alleen Kyoto? Koyasan zou je nog kunnen toevoegen.
Met de busreis tussen Tokyo-Kyoto heb ik geen ervaring. Wel voor kortere afstanden (2-3uur). Bij de grote terminals is er vaak een bemand loket. Ook bij reisbureaus kun je van tevoren buskaartjes kopen en heb je vaak keuze uit meer busmaatschappijen en vertrekpunten. Verwacht echter niet dat er Engels gesproken wordt. Convenience stores hebben automaten waar je bustickets kunt kopen, maar de automaten zijn in Japans.
Ik heb 6 dagen voor deze drie plaatsen, maar ik verblijf de nachten gewoon in Kyoto. Bedankt voor de tips! Ik zal nog eens wat opzoeken over deze plaats. Wat betreft de bus zal ik mijn Japanse gastgezin eens vragen, misschien kunnen zij me helpen met het reserveren, maar ik heb inmiddels ook een engelse site gevonden: willerexpress. In ieder geval bedankt!