Kwazulu-Natal vs Mpumalanga

hallo allemaal!

ik ben bezig met een stage plaats te zoeken (ziekenhuis, revalidatiecentrum) in Zuid-Afrika voor volgend jaar februari-mei, maar nu vroeg ik me af wat nu mooier, aangenamer, leuker etc is:

Kwazulu-Natal of Mpumalanga!?!?!

Het zijn volgens mij allebei mooie provincies, maar kan iemand mij vertellen wat nu het verschil is tussen beiden? en dan vooral gedacht aan weer, activiteiten etc. Misschien dat een van jullie daar wel eens geweest is en dat je uit eigen ervaring kunt vertellen, want vaak kloppen de dingen die je leest helemaal niet!

Hopelijk kunnen jullie me meer vertellen!

Alvast bedankt!
[EMAIL=“corientje86@hotmail.com”]corientje86@hotmail.com

hi corientje

KwaZulu Natal en Mpumalanga zijn op zich best te vergelijken qua cultuur en natuur, maar het zijn toch wel wat verschil. Mpumalanga is veel dunner bevolkt en er zijn minder grote steden en dorpen. De industrie en toerism zijn in Mpumalanga ook een stuk minder, met als resultaat dat de armoede daar nog dieper is dan KwaZulu-Natal. Er is ook veel minder werk gelegenheid, omdat steden zoals durban er niet te vinden zijn. Het klimaat is ook anders in de zin dat je in Mpumalanga op de highveld zit en niet in het warme weer aan de kust.

De groeten
Jonatan

Hoi Corientje,

statistisch gezien is Kwazulu Natal de armste (helaas ook de meest criminele) provincie in ZA. De kustlijn is er wel erg mooi en er zijn interessante toeristische bezienswaardigeheden.

Die zijn er natuurlijk ook in Mpumalanga: Blyde River Canyon, Kruger Park etc.

Vanaf Oktober tm april kan het erg vochtig zijn in Kwazulu Natal met veel muskieten, teken en andere insecten. In het highveld van Mpumalanga is dit stukken minder.

Wij hebben vorig jaar gasten bij ons gehad, wiens dochter stage liep in een ziekenhuis in Tzaneen. Als je daarover iets meer wil weten dan hoor ik het wel :slight_smile:

Groetjes uit de bush in Limpopo,

Corné.

www.amukela.com

Lijkt me wel leuk om te horen wat Corien nou eigenlijk gekozen heeft!

Ja :slight_smile: Corientje, heb je al besloten, of wordt het de Noord-West provincie…?

Groetjes uit een heerlijk zonnige bush,

Corné.

www.amukela.com